آمادگی عبدالرشید دوستم برای بازگشت به کابل

© Photo / Youtube // AfghanPaperآمادگی عبدالرشید دوستم برای بازگشت به کابل
آمادگی عبدالرشید دوستم برای بازگشت به کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پرونده جنجالی جنرال دوستم مبنی بر آزار و اذیت جنسی احمدخان ایشچی بسته شده است و او به زودی به کابل برمی گردد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "شفقنا افغانستان" یک عضو مجلس سنا که نخواست نامش فاش شود گفته است که، پرونده جنجالی جنرال دوستم مبنی بر آزار و اذیت جنسی احمدخان ایشچی نیز بسته شده است.
وی افزود که جنرال دوستم در انتخابات بعدی از یکی نامزدان حمایت خواهد کرد.وی همچنین گفته است که، تیم ارگ می‌خواهد از جنرال دوستم در کارزار انتخاباتی آینده استفاده کند.
در همین حال، باتور دوستم، پسر جنرال دوستم نیز در صفحه فیسبوکش نوشته است که جنرال دوستم به زودی وارد کشور خواهد شد.
جنرال دوستم و محافظانش در ماه دسامبر سال 2016 از سوی احمد ایشچی، والی سابق جوزجان و از رقیبان سیاسی او، متهم به بدرفتاری جنسی شدند. نزدیکان آقای دوستم اما پرونده اتهام علیه دوستم را توطئه سیاسی عنوان کردند.
درپی آن جنرال دوستم به ترکیه رفت و هنوز به کشور برنگشته است. نزدیکان دوستم در نخست تأکید داشتند، وی بخاطر تداوی به این کشور رفته اما بعداً عنایت الله بابر فرهمند، رییس دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری گفت، حلقاتی در ارگ مانع برگشت دوستم می‌شود.
این درحالی است که نهادهای بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا، سفارت آمریکا و بریتانیا با ابراز نگرانی نسبت به ادعای بدرفتاری با احمد ایشچی، خواستار تحقیق همه‌جانبه در این زمینه شده بودند.
از سویی هم، دادستانی کل سال قبل دستور بازداشت 9 تن از محافظان جنرال دوستم را در پیوند به شکایت احمد ایشجی صادر کرده بود که اکنون از سرنوشت این پرونده اطلاعی در دست نیست.
اما پس از آن عطا محمد نور، والی سابق بلخ، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و جنرال دوستم ائتلاف نجات برای افغانستان را در ترکیه تشکیل دادند، این ائتلاف خواهان برگشت دوستم به کشور شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала