اسرائيل تحقيقات مستقل بين المللى در باره كشتن فلسطيني ها را رد كرد

© AFP 2023 / Jack Guezاسرائيل تحقيقات مستقل بين المللى در باره كشتن فلسطيني ها را رد كرد
اسرائيل تحقيقات مستقل بين المللى در باره كشتن فلسطيني ها را رد كرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسرائیل تهدید کرد، که اگر فلسطینی ها دوباره دست به تظاهرات و شورش بزنند، سخت تر عمل خواهد کرد.

نتانیاهو نظامیان اسرائیلی را بخاطر مبارزه در نوار غزه تقدیر کرد - اسپوتنیک افغانستان
نتانیاهو نظامیان اسرائیلی را بخاطر مبارزه در نوار غزه تقدیر کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اسرائیل خانه ما»، آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل تحقیقات مستقل بین المللی را که در آن از کشته شدن 15 فلسطینی در تظاهرات در مرز نوار غزه خبر داده بود، رد و تهدید کرد که اگر فلسطینی ها دوباره دست به تظاهرات و شورش بزنند، سخت تر عمل خواهد کرد.

او تحقیقات جامعه بین المللی را که در آن ارتش اسرائیل را متهم به استفاده از زور و گلوله باری متهم کرده بود، «ریاکارانه» نامید.

او گفت:- "ارتش اسرائیل با این کمیسیون همکاری نخواهد کرد، بگذار این کمیسیون بررسی اش را بالای پرونده کشتار نیم میلیون نفر در سوریه و دهها هزار نفر در لیبی، سودان و یمن انجام بدهد".

وزیر گفت:- "سربازان ما مطابق به سفارش و وظیفه ای شان عمل کرده اند و آنها برای نگهداری از شهروندان و مرز کشور اسرائیل وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند و اگر فلسطینی ها دوباره دست به تظاهرات و شورش بزنند، ما حتی سخت تر عمل خواهیم کرد".

اسرائیلی ها استفاده از جنگ افزار گرم را در برابر شورشیان تایید می کنند، اما خونریزی را به اسلام گراها پیوند می دهند.

در همین حال منبع از ارتش اسرائیل می گوید، که در شورش روز جمعه نزدیک به 30 هزار فلسطینی شرکت داشتند که با آتش زدن تایر، پرتاب سنگ و نارنجک و آتش باری به سوی سربازان اسرائیلی دست به آشوب زده بودند.

منبع ارتش اسرائیل تاکید می کند، که تمام قربانیان این شورش 18 تا 30 سال سن دارند و حداقل 10 نفر از آنها به گروه های ستیزه جو تعلق دارند.

یادآوری می کنیم، که براساس جدیدترین آمار اعلام‌شده وزارت بهداشت فلسطین،‌ در درگیری‌های روز جمعه ارتش صهیونیستی با معترضان فلسطینی در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی، دست‌کم 16 فلسطینی شهید و بیش از 1400 نفر دیگر زخمی و مصدوم شده‌اند که از این تعداد 758 نفر براثر شلیک مستقیم گلوله‌های جنگی زخمی شدند و بقیه نیز با گلوله‌های پلاستیکی یا استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شدند. نظامیان صهیونیستی با حمله به معترضان فلسطینی در روز زمین،‌ آنان را سرکوب کردند؛ با این حال فلسطینیان بر ادامه پایداری خود و استمرار اعتراض‌هایشان تا 6 هفته و تا چهاردهم ماه می آینده تأکید می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала