دومین جشنواره گل بادام در دایکندی برگزار شد

© Sputnik / Sergey Malgavkoدومین جشنواره گل بادام در دایکندی برگزار شد
دومین جشنواره گل بادام در دایکندی برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین جشنواره گل بادام قبل از ظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ حمل) با حضور مقامات بلندپایه دولتی، اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی و اقشار مختلف مردم ولایت دایکندی برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا،  پوهاند رسول باوری، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ با اشاره به برگزاری جشنواره های نارنج گل در ننگرهار، گل سیب، گل کچالو در بامیان و گل بادام در دایکندی گفت: برگزاری این چنین جشنواره هایی باعث ترویج فرهنگ صلح پذیری و ایجاد جوانه های این فرهنگ در بین شهروندان و کشور می شود.
باوری ضمن اطمینان از تداوم همکاری این اداره جهت برگزاری این جشنواره ها افزود: تلاش داریم تا چنین جشنواره هایی در سالهای آینده هرچه بهتر و با شکوه تر برگزار شود.
محمود بلیغ، والی ولایت دایکندی گفت: هدف دیگر از برگزاری جشنواره گل بادام شناسایی و معرفی عمده ترین مشکلات زراعتی ولایت دایکندی می باشد که امیدواریم  بتوانیم با ایجاد مارکیت ها این محصول را بخوبی و به قیمت مناسب به فروش برسانیم.
وی عنوان کرد: درخت بادام در بعضی ساحات کوهستانی این ولایت رشد خوبی داشته است و از مردم این ولایت خواستاریم تا در غرس نهال در ساحات کوهستانی نیز اقدام نمایند.

علی، یکی از باغذاران و کشاورزان ولسوالی نیلی ولایت دایکندی با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره باعث می‌شود تا محصولات زراعتی و میوه های خشک ولایت دایکندی به مقامات حکومتی  معرفی شده و آنان نیز در ایجاد مارکیت ها و بازاریابی دهقانان این ولایت همکاری نمایند.
قابل یاد آوری است که بادام عمده ترین محصول زراعتی ولایت دایکندی می‌باشد که به گفته مقامات محلی این ولایت در سال گذشت دهقانان ولایت دایکندی بیش از ۲۴ هزار متریک تُن حاصلات بادام را جمع آوری کرده اند و
این دومین سال است که جشنواره گل بادام به صورت رسمی از سوی اداره محلی ولایت دایکندی برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала