سفیر روسیه در لندن مسوولین "قضیه اسکریپال" را نام برد

© AFP 2023 / Geoff Caddick سفیر روسیه در لندن مسوولین "قضیه اسکریپال" را نام برد
سفیر روسیه در لندن مسوولین قضیه اسکریپال را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در بریتانیا اعلام نموده است که قضیه اسکریپال یک اقدام تحریک‌آمیز است که توسط ارگان‌های استخباراتی بریتانیایی انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر یاکوونکو، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار روسیه در بریتانیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسی NTV گفت: "از همکاری با ما خودداری می‌کنند، هیچ معلومات و صورت حسابی به ما ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل به این نتیجه می‌رسیم که این یک اقدام تحریک‌آمیز ارگان‌های استخباراتی است".

سفیر روسیه همچنان خاطر نشان ساخت که در حال حاضر بنابر دو دلیل "بریتانیا در وضعیت بسیار دشوار" قرار دارد. به گفتهٔ وی، دلیل اول بیرون‌شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

وی افزود: "اگر متوجه شده باشید، در بروکسل هنگامی که اعلامیهٔ اسکریپال روی کار بود، درمورد موضوع بریکزیت هیچ چیزی گفته نشد. در آن زمان تعهدات بسیار مهم مبنی بر مذاکرات آینده بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا، صورت گرفت. یعنی موضوع به تاریکی رفت و بریتانیایی‌ها در این مورد تقریباً تمام شرایط اتحادیهٔ اروپا را پذیرفتند".

سوالات روسیه از بریتانیا در پیوند به قضیه اسکریپال - اسپوتنیک افغانستان
سوالات روسیه از بریتانیا در پیوند به قضیه اسکریپال

به گفتهٔ سفیر روسیه، دلیل دوم عبارت از نقش بریتانیا در "اتحادیهٔ غربی" می‌باشد. به عقیدهٔ سفیر روسیه، پس از تصویب مفهوم امنیت ملی، لندن مسوولیت رهبری در موضوع بازدارندگی مسکو را به عهده گرفت.

الکساندر یاکوونکو گفت: "برای بازداشتن روسیه، به یک تحریک قوی نیاز است. برای اینکه این موضوع هم مورد حمایت پارلمان و هم مورد حمایت مردم قرار بگیرد، بریتانیایی‌ها چنین یک اقدام تحریک‌آمیز را سازماندهی نمودند تا حمایت پارلمان و مردم را حاصل نمایند".

سفیر روسیه خاطر نشان ساخت که بریتانیا نمی‌تواند اطلاعات "قضیه اسکریپال" را پنهان کند. وی گفت که بریتانیایی‌ها برای این کار شان جوابگو خواهند بود.

سفیر روسیه در لندن در اخیر افزود: "ما فعلاً در حال انتخاب روش هستیم، اینکه کدام راه را در پیش بگیرم".

سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز ۴ مارچ در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، چندین کشورعضو اتحادیه اروپا و همچنین امریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری شماری از دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала