تبدیل کردن آب به یک ماده غیر طبیعی

© Flickr / laszlo-photoتبدیل کردن آب به یک ماده غیر طبیعی
تبدیل کردن آب به یک ماده غیر طبیعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه بریستول انگلستان و دانشگاه توکیو "جاپان " خواص غير طبيعی آب را که پس از سرد شدن و انجماد ظاهر می شود، توضيح دادند.

به گزارش اسپوتنیک،برای این منظور محققان، با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری، تغییرات در ساختار مولکول H2O را ایجاد کرده و ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کردند. مقاله مربوط در مجله علمی Science Alert گزارش شده است.
به طور معمول، زمانی که درجه حرارت مایعات کاهش می یابدمایع متراکم تر می شود ، اما آب تنها در چهار درجه سانتی گراد به حد اکثر تراکم می رسد. پایین تراز این نقطه تراکم دوباره کاهش می یابد، به همین دلیل یخ همیشه در روی سطح آب شناور می باشد.
علاوه بر این، آب دارای کشش سطح بالا است، که در نقطه جوش به یک محلول خوب مبدل می شود.
چنین ویژگی های فیزیکی در موجودیت، پیوندهای هیدروژنی، که بین مولکول های آب تشکیل می شود، توضیح داده می شود. این پیوند ها به یکدیگر متصل می شوند و یک تتراهایدرا را تشکیل می دهند.
دانشمندان از یک سوپر کامپیوتر برای ایجاد مدل های مختلف ساختار مولکولی آب استفاده کردند.
برای انجام این کار، پارامتر λ را که پتانسیل Stillinger-Weber نامیده می شود، و برای توصیف خواص فیزیکی مواد با ترتیب چهارگانه مولکول ها استفاده می شود انتخاب نمودند.
محققان به بررسی تغییرات بالقوه تراکم ماده و تعداد پیوندهای کیمیاوی بین اتم ها پرداختند.معلوم شد که با افزایش پتانسیل Stillinger-Weber، خواص غیر طبیعی آب متراکم ضعیف تر می شود.
در نتیجه، حداکثر تراکم آب به سمت انتقال فاز مایع — یخ تغییر می کند و شکل جامد آب از بین می رود. با کاهش λ خواص پیش بینی شده توسط مدل دو حالتی آب نیز ضعیف می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала