تجهیزات پیشرفته امریکا در دستان طالبان

© Flickr / newsonlineتجهیزات پیشرفته امریکا در دستان طالبان
تجهیزات پیشرفته امریکا در دستان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تجهیزات نظامی پیشرفته این کشور که قرار بود در اختیار نیرو‌های ویژه افغانستان قرار گیرد، به دست عناصر گروه طالبان افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " جمهور" شمار حملات شب هنگام طالبان و آمار تلفات نیروهای افغان در آن افزایش یافته است و سبب اصلی این کار استفاده از "عینک‌های شب بین" از سوی تروریستان طالب خوانده می‌شود.

روزنامه نیویارک تایمزبه نقل از مقام‌های امریکایی نوشته است که طالبان با استفاده از این گونه عینک‌ها حملات شبانه‌شان را بین سال‌های 2014 — 2017 بیش از دو برابر افزایش دادند.

همزمان با این، شمار تلفات نیرو های افغان در حملات شبانه طالبان، تقریباً سه برابر افزایش یافته است. جنگجویان طالب چگونه و از کجا "عینک‌های شب بین" را بدست می‌آورند؟ ظاهراً، پاسخ مقام‌های امریکایی و روسی — با وجود اختلاف نظرها — به این پرسش مشابه است و آن این که تجهیزات پیشرفته جنگی نیروهای افغان به دست طالبان می‌رسد.

نیویارک تایمز نوشته است که فرماندهان امریکایی به سبب نگرانی‌ها از موجودیت فساد، برای چندین سال در فراهم آوری تجهیزات پیشرفته نظامی به نیروهای افغان، شک و تردید داشتند.

بر اساس اسنادی که به دسترس نیویارک تایمز رسیده، نیرو های افغان ادعا کرده اند که آنان عینک‌ها را در میدان نبرد از دست دادند، اما دلایل قناعت کننده برای ادعای خود ندادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала