حملات داعش بر مواضع نیروهای امنیتی در جوزجان

© Flickr / Global Panoramaحملات داعش بر مواضع نیروهای امنیتی در جوزجان
حملات داعش بر مواضع نیروهای امنیتی در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه داعش یک بار دیگر حملات تهاجمی خود را بر مرکز ولسوالی درزاب ولایت جوزجان آغاز کرده اند.

محاصرۀ ولسوالی درزاب جوزجان توسط هراس‌افگنان داعش - اسپوتنیک افغانستان
محاصرۀ ولسوالی درزاب جوزجان توسط هراس‌افگنان داعش
به گزارش اسپوتنیک، به گفته مسئولان محلی ولایت جوزجان می گویند: همین اکنون نبرد شدیدی میان نیروهای امنیتی و مهاجمان داعش در  مرکز  ولسوالی درزاب جریان دارد و در صورت نرسیدن کمک های هوایی به موقع اوضاع امنیتی درزاب وخیم تر خواهد شد.

حکمت الله سخنگوی پولیس جوزجان می گوید:- "افراد وابسته به گروه داعش شام روز گذشته از چندین استقامت بر بیزهای امنیتی، در ولسوالی درزاب حمله کرده و تا کنون در پی ضد حمله نیروهای امنیتی، چهار جنگجوی این گروه کشته شده اند".

از سویی هم عبدالرحمن محمودی معاون والی جوزجان گفته است، که افراد وابسته به گروه داعش در ۵۰ متری پاسگاه‌های امنیتی ولسوالی درزاب خود را رسانده اند، اما نیروهای امنیتی در برابر حملات آنان  مقاومت می‌کنند.

آقای محمودی، زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی در جریان این درگیری را تائید کرد، اما او امار مشخص از سربازان زخمی شده در جریان این درگیری به دست نمی‌دهد.

یک مسئول امنیتی در ولایت جوزجان که نخواست نامش افشا شود، گفت که حمله گروه داعش به پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی درزاب بسیار گسترده است و نیروهای امنیتی نیاز به کمک‌های هوایی دارند.

چند روز پیش فرمانده لشکر ۲۰۹ شاهین در شمال کشور گفته بود، که بیشتر از ۴۵۰ تن افراد وابسته‌ به گروه داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان  فعالیت دارند و این گروه در حال سرباز گیری در مربوطات این ولسوالی هستند.

یادآوری می کنیم، که گروه داعش در ولسوالی‌های درزآب و قوش تپه ولایت جوزجان حضور جدی دارند. در میان جنگ‌جویان این گروه، داعشیان خارجی از کشورهای ازبکستان، چچین، فرانسه و الجزایر نیز وجود دارند. چند ماه پیش مقام‌های امنیتی این ولایت از انتقال جنگجویان خارجی این گروه از کشورهای خاور میانه به این ولایت خبر داده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала