روسیه: داعش می‌تواند طالبان را از جنوب - شرق افغانستان بیرون کند

© Sputnik / Kirill Kallinikovروسیه: داعش می‌تواند طالبان را از جنوب - شرق افغانستان بیرون کند
روسیه: داعش می‌تواند طالبان را از جنوب - شرق افغانستان بیرون کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکسی کاندراتیف عضو شورای کمیته دفاع و امنیت فدراسیون روسیه معتقد است که گروه تروریستی "دولت اسلامی" ممکن است تلاش کنند تا طالبان را از جنوب شرقی افغانستان بیرون نماید.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی کاندراتیف، هنگام سخنرانی در یک پل تصویری مسکو — دهلی بنام " امنیت منطقوی" گفت: ما چرا می گوییم که شرق و جنوب شرقی افغانستان افراطی ترین مناطق است، واقعیت این است که از طریق گذرگاه خیبر در جهت کویته (پاکستان)، ارتباطی بین پاکستان و افغانستان برقرار است که از طریق آنها مواد رسانیده می شود.
الکسی کاندراتیف چنین خاطر نشان ساخت: " کسانی که این مسیرهای تدارکاتی را کنترل می کنند، فرماندهان حوزه نفوذ خاصی هستند." نظارت بر ارتباطات، از جمله اخراج طالبان از این مناطق امروز یکی از مهم ترین وظایف برای داعش است ".
او گفت: در شمال افغانستان، از جمله در مرز با تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان، استخدام فعال اعضای طالبان * و ساکنان محلی به بخش های داعش صورت می گیرد.
در طول این تماس ویدئویی، رییس انستیتوت مطالعات جهانی، سفیر پیشین هند در قزاقستان، سویدن و لتوانیا، اشوک ساجنهارنیز به نوبه خود اشاره کرد که، امنیت آسیای مرکزی و سایر کشورها، از جمله روسیه، به ثبات در افغانستان که توسط جنبش های "ممنوعه در روسیه" (دولت اسلامی، طالبان و القاعده) تهدید می گردد، وابسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала