طالبان: در حمله دیروز هیچ یک از اعضای ما کشته نشده

© J.A.Kطالبان کشته شدن اعضای شان را رد کرد
طالبان کشته شدن اعضای شان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان با انتشار خبرنامه‌ای، ادعای وزارت دفاع ملی در پیوند به کشته شدن 6 تن ازاعضای ارشد این گروه در ولایت کندز را رد کرده است

به گزارش اسپوتنیک، ذبیع الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان عصر امروز با ارسال خبرنامه به آدرس رسانه ها گفته است که حکومت افغانستان همیشه به اشکال مختلف میخواهد جنایات خویش را پرده بیاندازد.
در خبرنامه طالبان گفته می شود که، مردم کندز بخوبی میدانند که اعضای نظامی ما هیچگاهی در هیچ برنامه ای ملکی اشتراک نکرده و نمیکنند و تمامی گفته های مسوولان وزارت دفاع ملی و سران حکومت را که گویا، در ولایت کندز اعضای ما کشته شده باشند با شدید ترین الفاظ رد میکنیم. آناه اعلام نمودند که اکثریت کشته و‌زخمیانی این حمله اطفال هستند و حکومت افغانستان با چنین خبرهای دروغین میخواهد یک باز دیگر بر جنایت خود پرده بیاندازد. 

© J.A.kطالبان ادعای وزارت دفاع ملی در پیوند به کشته شدن ۶ عضو کلیدی گروه آنان را رد کرد
طالبان ادعای وزارت دفاع ملی در پیوند به کشته شدن ۶ عضو کلیدی گروه آنان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان ادعای وزارت دفاع ملی در پیوند به کشته شدن ۶ عضو کلیدی گروه آنان را رد کرد

ظهر دیروز در نتیجه یک رشته عملیات قوای هوایی در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز که بالای یک مدرسه دینی حین فراغت طالبان دینی صورت گرفته است گفته میشود که نزدیک به صد تن از این شاگردان مدرسه دینی کشته شده و نزدیک به 200 ۰ تن دیگر شان زخم برداشته اند که همین اکنون تعدادی بیشتر از 35 زخمی که اکثرا اطفال هستند به شفاحانه حوزه‌ی کندز تحت مراقبت های جدی قرار دارند.
شب گذشته والی کندز نیز بعد از بازدید از این زخمیان به مسولین شفاحانه هدایت داده است تا بصورت خوب‌تر و بهتر از این زخمیان مراقبت صورت گیرد.
از سوی هم سازمان های حقوق بشری کشته و زخمی شدن افراد ملکی دیروز را قابل نگرانی خوانده و خواهان برسی جدی در این مورد شده اند.
اما سخنگوی قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان با ارسال خبرنامه ای مدعی اند که اکثر کشته شدگان افراد گروه کلیدی طالبان بودند که در این محفل فراغت طالبان حضور داشتند و از جمله افراد کلیدی به شمول مولوی بریال عضوی شورای کویته، قاری حمید الله ریس کمیسیون نظامی آنان در کندز و مولوی ممتاز استاد قطعه سرخ آنان نام برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала