کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان وارد چابهار شد

© AFP 2023 / ATTA KENARE کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان وارد چابهار شد
کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان وارد چابهار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ کانتینر از محمولهٔ گندم ترانزیتی اهدایی هندوستان به افغانستان، وارد بندر چابهار شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حسین شهدادی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بوچستان گفته است: هفتمین کشتی حامل گندم ترانزیتی با نام "آرزو" حامل ۶۰۰ کانتینر ۲۰ فوت از کشور هند به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شد.

نزدیک به دو ماه پیش، بربنیاد توافقی‌که میان ایران و هند صورت گرفت، تهران ادارۀ بخشی از بندر چابهار را برای ۱۸ ماه به دهلی نو سپرد.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در جریان امضای این توافق گفته بود که کشورش در تلاش گُسترش روابط به‌ویژه در بخش اقتصادی، با ایران است.

سرمایه‎ گذاری مشترک ایران با افغانستان در بندر چابهار - اسپوتنیک افغانستان
سرمایه‎ گذاری مشترک ایران با افغانستان در بندر چابهار

آقای مودی، بندر چابهار را دروازۀ طلایی خوانده و گفته که کشورش می‌تواند از طریق آن به افغانستان و آسیای میانه متصل شود.
او افزوده که هند مصمم به توسعه بندر چابهار است و دو کشور از سال‎ها پیش، توافقی در این زمینه دارند و هند برای گسترش این بندر در ایران سرمایه گذاری کرده است.

در ماه می سال ۲۰۱۶میلادی، هند، ایران و افغانستان توافق‌نامه یی را به منظور ایجاد دهلیز حمل‌ونقل میان سه‌کشور با استفاده از بندر چابهار به ‌عنوان یکی ‌از مرکزهای منطقه ‌یی برای حمل‌ونقل دریایی در ایران، امضا کردند.
این در حالی ا‌ست که هند به‌گونۀ هماهنگ با افغانستان و ایران، کارها را برای ایجاد راه‌های جای گزین و قابل اعتماد بازرگانی ادامه داده‌است.

قرار است این محمولۀ ۶۰۰ کانتینری گندم از بندر چابهار به افغانستان از طریق ترانسپورت زمینی رسانیده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала