تعیین هیئت بررسی برای حمله هوایی در کندز توسط اشرف غنی + ویدیو

© J.A.kتعیین هیئت بررسی برای حمله هوایی در کندز توسط اشرف غنی + ویدیو
تعیین هیئت بررسی برای حمله هوایی در کندز توسط اشرف غنی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جلسۀ شورای امنیت ملی افغانستان شام امروز به ریاست رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، گزارش رویداد اخیر ولایت کندز را مورد غور قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان، همزمان با نشر گزارش‌های متناقض در بارۀ تلفات غیر نظامیان در ولایت کندز، ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامۀ اعلام کرده است که رئیس‌جمهور غنی یک هیئت را برای بررسی این رویداد تعیین کرده است، تا در بارۀ چگونگی تلفات غیر نظامیان در نتیجه حملۀ هوایی نیروی هوایی کشور که به روز دوشنبه انجام شد تحقیق نماید.

طالبان کشته شدن اعضای شان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: در حمله دیروز هیچ یک از اعضای ما کشته نشده

در این خبرنامه آمده است:- "به منظور روشن‌شدن چگونگی آسیب‌های که به افراد ملکی در این رویداد رسیده است، رئیس‌جمهور غنی کمیسیونی را به ریاست جنرال خدایداد هزاره سرمفتش عالی دفتر شورای امنیت ملی که در ترکیب آن الحاج طاهر صافی و سید سلیمان حامد مشاوران رئیس جمهور و نمایندگان وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، لوی‌څارنوالی و ریاست مستقل ارگان‌های محل شامل می‌باشند، موظف‌نمود تا رویداد متذکره را به صورت جدی و همه‌جانبه بررسی کرده، گزارش یافته‌های خویش را در مدت یک‌هفته به جلسۀ شورای امنیت ملی ارائه کند." 

براساس این خبرنامه، تامین امنیت و حفاظت جان و مال مردم از مسئولیت‌های اساسی حکومت افغانستان بوده و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور همواره کوشیده‌اند تا در تمام عملیات‌های خویش از دقت و هماهنگی کامل کار گرفته و تلاش می‌نمایند که به افراد ملکی آسیب نرسد.

در همین حال، وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که نیروهای هوایی کشور در این حمله یک مرکز تجمع فرمانده‌هان طالبان را آماج قرار دادند نه غیر نظامیان را. 

اما باشنده‌گان دشت ارچی با رد این ادعا گفته‌ اند که در این حمله غیر نظامیان در یک مدرسه دینی هدف قرار گرفته اند.

ولی طالباان با رد این ادعا می‌گویند ،که در این حمله تنها غیر نظامیان کشته شدند که برای شرکت در مراسم دستار بندی گردهم آمده بودند.

براساس گفته های معاون سخن‌گوی وزارت دفاع، بعد از حمله هوایی نیروهای ارتش،  طالبان بروی چرخ بال ارتش و مردمان ملکی آتش باری کردند. 

اقای رادمنش با نشر تصاویری از محل رویداادگفت، که تصاویر به دست آمده رهبران و جنگجویان طالبان را نشان میدهند که در حال تدارک یک حمله بر ارتش استند.

رادمنش گفت که یک شهروند ازبکستان و تاجکستان که به حیث فرمانده طالبان فعالیت می‌کردند نیز در این حلمه کشته شده اند. 

با این حال، مقام‌ها در شفاخانه حوزه‌یی کندز گفته اند که نزدیک به پنجاه تن از زخمیان در این شفاخانه انتقال داده شده اند و حالت بیشتر آنان وخیم گزارش شده است. 

هرچند شماری از این زخمی‌ها برای درمان به ولایت تخار فرستاده شده اند، اما آمار دقیق آنان تا هنوز مشخص نشده است. 

این درحالیست، که تصاویر و ویدیو نشان می دهد که پرچم سفید طالبان بر دیوار پشت محل سخنرانی دیده می شود.

یادآوری می کنیم، که نیروهای هوایی افغانستان در یک حمله بر مرکز تجمع طالبان در کندز بیش از 10 تن از افراد این گروه را به هلاکت رساندند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала