گیلانی: اگر ده دقیقه در دادستانی بمانم کشور را آتش می‌گیرد

© Photo / Zuhal Sarhadگیلانی: اگر ده دقیقه در دادستانی بمانم کشور را آتش می‌گیرد
گیلانی: اگر ده دقیقه در دادستانی بمانم کشور را آتش می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سید اسحاق گیلانی امروز با شماری از هوادارانش به اداره دادستانی بخش امنیت ملی رفت و هشدار داد: “به صراحت میگویم که اگر ده دقیقه بیشتر در اینجا بمانم، کشور آتش میگیرد.”

به گزارش اسپوتنیک، هواداران آقای سید اسحق گیللانی همچنین به فراخوانده شدن او به دادستانی اعتراض کردند.
یکی از اعتراض کنندگان گفت: "آقای گیلانی حقیقت های زیادی را بیان کرده است و نباید حکومت با وی رفتار نادرست داشته باشد."
آنها همچنین "حکومت را متهم به سازماندهی یک توطئه در برابر آقای گیلانی می کنند و می افزایند که آنها اجازه این کار را نمی دهند.
چندی پیش، رییس نهضت ملی مردم افغانستان اسحاق گیلانی در نشستی در اسلام آباد گفته بود که هند از خاک افغانستان در برابر پاکستان استفاده می کند.
سید ناصر عطایی، رییس شورای ملیت سادات افغانستان تصریح نمود: "در گفته های پیر صاحب هیچ شکی وجود ندارد. این واقعیت است. در داخل افغانستان هزاران دست کار می کنند و ما هم این را می دانیم." 

دولت افغانستان سخنان ضد منافع ملی گیلانی را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
دولت افغانستان سخنان ضد منافع ملی گیلانی را بررسی می کند

آقای گیلانی پس از 20 دقیقه از دادستانی بیرون آمد و چنین بیان کرد: "هم پاکستانی ها، هم هندی ها، امریکایی ها و انگلیس ها در خاک ما مداخله دارند. طیاره های بی پیلوت آمریکایی از افغانستان پرواز کرده و خاک پاکستان را بمبارد کرده اند و به تعدادی از مردم تلفات وارد کرده اند. حال پاکستان قصد آن را از امریکایی ها گرفته نمیتواند و آن را از ملت بیچاره افغانستان میگیرد."
در همین حال سخنگوی دادستانی کل کشور ابراز نمود که پرونده آقای گیلانی در حال بررسی است.
آقای رسولی افزود: "همکارن ما در این مورد تحقیق کرده اند و تحقیق ادامه دارد. خوشبختانه امروز وی به دادستانی امنیت ملی رفت و این قانون پذیری اقدام نیک است."
آقای گیلانی در پیوند به گفته هایی که از سوی دادستانی فراخوانده شده بود، هنوز هم پافشاری میکند و به حکومت نیز اشاره دارد که نباید به کشورها اجازه دهند تا از خاک افغانستان برضد کشور دیگر استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала