استراتیژی ملی صادرات افغانستان تصویب شد

© Photo / ارگ استراتیژی ملی صادرات افغانستان تصویب شد
استراتیژی ملی صادرات افغانستان تصویب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جلسۀ شورای عالی اقتصادی استراتیژی ملی صادرات که از سوی وزارت صنایع و تجارت ارائه شده بود، مورد بحث مفصل قرار گرفته و تصویب شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، در این جلسه روی استراتیژی ملی صادرات افغانستان، طرح ایجاد دفتر ملی مالیه دهند‌ه‌گان بزرگ و طرح سرمایه‌گذاری شرکت خصوصی روان‌موتورز، بحث صورت گرفت.
رئیس‌جمهور غنی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات افغانستان، در این خصوص گفت که ارقام و مشکلات صادرات، باید دقیق و واضح گردد و تغییر در بیلانس، مهم می‌باشد.
وی ضمن تأکید بر بررسی چالش‌های فراراه صادرات، از سکتور خصوصی خواست تا برای صادرات، تحلیل همه‌جانبه را ترتیب نماید.
جلسه فیصله کرد که بخاطر تعقیب موضوع متذکره، نشستی را جهت عملی‌شدن میکانیزم مربوطه تحت ریاست رئیس اجرائیه برگزار گردد؛ تا راه‌های اصولی در این زمینه جستجو شود.
طرح صادرات ملی؛ شامل پرورش بخش تولیدی و انعطاف‌پذیری خصوصی برای محصولات با کیفیت، مساعد نمودن زمینۀ کسب و کار و سرمایه‌گذاری، افزایش حمایت در بازارها و تقویت ظرفیت سازمانی و حمایت از دولت و تأمین صلح از طریق رشد اقتصادی می‌باشد.
همپنان، طرح ایجاد دفتر ملی مالیه دهنده‌گان بزرگ که توسط وزارت مالیه به جلسه ارائه شد، مورد بحث همه‌جانبه قرار گرفت و شورای عالی اقتصادی آنرا تصویب کرد.
در این جلسه شورای عالی اقتصادی طرح سرمایه‌گذاری شرکت خصوصی روان‌موتورز را که از سوی نمایندۀ کمپنی متذکره ارائه شد، مورد بحث همه‌جانبه قرار داد.
در ادامه، جلسه روی درخواست زمین به‌کمپنی محب‌گروپ به‌خاطر توسعۀ فابریکۀ ساختمانی بحث نمود و فیصله صورت گرفت که اجمل احمدی مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور بانکداری، جدول واضح را برای حل موضوع مذکور طی دوهفته نهایی سازد.
طرح سرمایه‌گذاری در بخش تالک، از سوی مسوولین وزارت معادن و پترولیم ارائه شد و فیصله صورت گرفت که وزارت معادن، اجازۀ مذاکره در این خصوص را دارد.
شورای عالی اقتصادی فیصله کرد که وزارت‌های مالیه، معادن و پترولیم و صنایع و تجارت، در این زمینه در هماهنگی مشترک کار کنند که چطور محصولات تالک در داخل مورد استفاده قراربگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала