100 جریب باغ پسته در غور احداث می شود

© Photo / کسرا100 جریب باغ پسته در غور احداث می شود
100 جریب باغ پسته در غور احداث می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری بیش از 100 جریب باغ پسته در ولایت غور احداث خواهد شد.

шафран - اسپوتنیک افغانستان
وزارت زراعت افغانستان برنامه پنج ساله برای رشد زعفران راه اندازی می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، عبدالتواب تائب رئیس اداره زراعت، آبیاری و مالداری غور می گوید، که این اداره از دوسال به اینسو اولویت های بخش زراعت را در ولایت غور مشخص کرده است و با معرفی درختان مثمر و گیاهان با ارزش و ترویج روش کشت محصولات درآمدزا، به باغ داران و دهقانان کمک می کند.

رئیس اداره زراعت غور گفت، نظر به آب هوای غور و موقعیت جغرافیایی آن، درختان پسته در این ولایت به خوبی رشد می کنند و بر همین مبنا اداره زراعت طرح ایجاد باغ های پسته را که محصول آن بازاری خوبی دارد، روی دست گرفته است.

وی افزود، که به دلیل نبود راه‌های درست مواصلاتی، صادرات میوه‌های تازه از این ولایت با دشواری‌های زیادی همراه است، اما میوه های خشک از جمله پسته می‌تواند باعث بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش درآمد دهقانان و باغداران این ولایت شود.

قرار است، 35 جریب باغ پسته در ولسوالی دولت یار، 33 جریب در فیروزکوه، 5 جریب در ولسوالی تیوره ، 10 جریب در ولسوالی شهرک، 10 جریب در ولسوالی ساغر، 2 جریب در ولسوالی تولک و 6 جریب در ولسوالی دولینه احداث شود.

مطابق این طرح، به 41 تن از باغ داران در مناطق یاد شده به شکل رایگان تخم پسته توزیع شده است و کارمندان زراعت در این زمینه به باغ داران مشورت می دهند و پس از دو سال نهال های سبز شده را پیوند می زنند.

یادآوری می کنیم،که در جریان بیش از 30 سال جنگ خانمانسوز در افغانستان، بیشتر باغ های این کشور نابود شده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала