«گوگل» نباید پروژه های نظامی پیش برد

© REUTERS / Dado Ruvic/Illustration«گوگل» نباید پروژه های نظامی پیش برد
«گوگل» نباید پروژه های نظامی پیش برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوندر محترم! (سوندر پیچای – مدیر عمومی «گوگل») ما عقیده داریم که «گوگل» (Google) نباید کارهای نظامی پیش برد. از همینرو ما از «گوگل» در مورد لغو پروژه «Maven» و طرح نمودن، نشرنمودن و بعداً تحقق اصول دقیق در عمل خواهش میکنیم که پیشبینی میکنند که «گوگل» و اجاره داران آن هیچگاهی تخنالوژی های نظامی نخواهند ساخت.

«گوگل» پروژه «Maven» را تحقق می بخشد که پلتفورم پروگرامی اختصاصی نظارتی می باشد که در آن از معلومات راجع به تحرکات اهداف در ساحه وسیع استفاده میشود که توسط طیارات بی پیلوت دولتی امریکایی به منظور کشف وسایط ترانسپورتی و غیره اهداف، نظارت بر حرکات آنها جمع آوری میگردند و نتائیج مربوطه به وزارت دفاع امریکا سپرده میشوند.

چندی قبل کارمندان «گوگل» در باره این پروژه نگرانی شان را ابراز داشتند. دیانا گرین (Diane Greene) (عضو شورای مدیران «گوگل») در این باره عکس العمل نشان داد و به آنها اطمینان داد که این تخنالوژی برای «بهره برداری و اداره طیارات بی پیلوت» و همچنان برای «استعمال سلاح» استفاده نخواهد شد. به این ترتیب، عرصه های بکاربرد مستقیم کم میشوند، اما نه آنقدر زیاد. این تخنالوژی را برای نظامیان می سازند و زمانیکه آنها آن را دریافت کنند، از آن به اسانی میتوان برای اجرای وظایف دیگر استفاده کرد. این پلان زیان جبران ناپذیر به اعتبار و علامت «گوگل» وارد می سازد که نسبت آن کمپنی به مشکل خواهد توانست به خاطر جلب متخصصین بااستعداد مبارزه نماید. در جامعه هراس در برابر مغز مصنوعی افزایش می یابد که میتوان بصورت عمدی برای اهداف نظامی استفاده نمود و «گوگل» همین اکنون با مشکلات مواجه میگردد و سعی می ورزد اعتماد جامعه را حفظ کند. «گوگل»، با عقد نمودن این قرارداد در صف کمپنی های مانند Palantir، Raytheon و General Dynamics شامل میگردد. دلایل راجع به اینکه کمپنی های دیگر، مانند Microsoft و Amazon نیز در چنین پروژه ها شرکت می ورزند، ریسک برای «گوگل» را کاهش نمی دهد. اعتماد جامعه را نباید به مخاطره انداخت. تاریخ بی مانند «گوگل»، شعار او «شر ایجاد مکن» و شرکت مستقیم آن در زندگی میلیاردها کاربران کمپنی را در جایگاه خاص قرار میدهد. ارزش های اعلام شده «گوگل» دقیقاً به این اشاره میکنند. و این اعتماد را نباید هیچگاه با تردید مواجه ساخت. هیچگاه. این قرارداد اعتبار ما را به مخاطره می اندازد و مستقیماً با ارزش های اساسی ما ضدیت دارد. ساختن چنین تخنالوژی که به حکومت امریکا در تحقق نظارت نظامی با نتیجه ممکن مرگبار کمک میکند، غیرمجاز می باشد. با درک مسوولیت معنوی و اخلاقی «گوگل» و همچنان اعتبار کمپنی، ما از شما خواهش میکنیم:

1) بدون تاخیر این پروژه را لغوه کنید

2) طرح نمودن، نشرنمودن و بعداً تحقق عملی اصول دقیق که پیشبینی میکنند که «گوگل» و اجاره داران آن هیچگاه تخنالوژی های نظامی نخواهند ساخت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала