مشوره اجنت اسرائیل به افغان ها

© Photo / وزارت داخله افغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمام تدابیر غرب در جریان 20 سال اخیر برای حل بحران و پرابلم های افغانستان نبوده، بلکه خاص بخاطر بدست آورن مفاد شخصی ایشان صورت گرفته است.

کدمی یعقوب رئیس پیشین خدمات خاص اسرائیل، متخصص امور مشکلات سیاسی-نظامی و سیاست بین المللی اسرائیل در پاسخ به سوال حیدرشاه خیال خبرنگار آژانس اسپوتنیک مبنی بر این که چگونه وضع و دورنمأ تامین صلح و ثبات در افغانستان را ارزیابی می نماید، گفت: «در ارتباط افغانستان می توانم بگویم که وضع بسیار دشوار و پیچیده است، زیرا تمام اقدامات و تدابیر که در جریان 20 سال اخیر از طرف غرب اتخاذ گردیده برای حل بحران و پرابلم های افغانستان نبوده، بلکه خاص بخاطر بدست آورن مفاد شخصی ایشان صورت گرفته است.

تمام کشور های خارجی و کسانیکه خواستند سعی ورزند در افغانستان کاری را انجام بدهند، اما در عمل هیچ کاری را انجام ندادند بلکه وضع را بدتر ساختند.

یگانه راه حل بحران افغانستان در دست خود افغانها قرار دارد، یعنی رسیدن به توافق بین افغانها بدون مداخله، حمایت تسلیحاتی و سیاسی خارجی بخاطر مجبورساختن افغانها به نشستن دور میز مذکرات صلح میباشد.

من امروز سخنرانی وزیر دفاع پاکستان را در کنفرانس بین المللی امنیت 2018 مسکو شنیدم. مشاهده میشود که نظر پاکستان نیز تغییر کرده، اگر چنین باشد، ممکن در این نزدیکی ها تغییرات خوب در افغانستان بوجود بیاید.

باید گفت که سرنوشت افغانستان بدست افغانها قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала