دوزخ سیاه در کهکشان ما کشف شد

© Photo / CXC/M. Weiss/NASA/CXC/Penn State/B. Luo et al.دوزخ سیاه در کهکشان ما کشف شد
دوزخ سیاه در کهکشان ما کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوزخ سیاه آسمانی متشکل از 20000 سیاهچاله میباشد.

گروپ از ستاره شناسان تحت قیادت چک هیلی از دانشگاه کولمبیا امریکا در داخل راه شیری ده ها تجمع ستارگان را کشف کردند که در داخل آنها تا 20000 سیاهچاله کشف گردیده است.

اسپوتنیک به نقل از نشریه Science Alert، گفته میشود که در نزدیکی سیاهچاله بزرگ که در هسته کهکشان ما قرار دارد، باید کم شدن سیاهچاله های بزرگ مشاهده گردد که تا به حال در مورد موجودیت آنها شواهد وجود نداشت.

دانشمندان از موجودیت تقریباً 50 عنصر بسیار راحت اطلاع داشتند که باید در ناحیه داخلی کهکشان با قطر 6 سال نوری از 10 تا 20 هزار سیاهچاله وجود داشته باشد.

بطور عموم بعد از غرقه قوی موجودیت سیاه چاله ها کشف و راجستر میگردند.

اما جرقه که در نزدیکی مرکز کهکشان صورت میگرد، برای کشف سیاه چال ها بسیار روشن است. آن هم یکبار در جریان100-1000 سال صورت میگرد.

دانشمندان با مطالعه تحقیقات 12 ساله، جرقه ضعیف ولی قابل مشاهده را جستجو کردند که ناشی از سقوط سیارات با حجم کم درسیاهچاله ها میباشند. بلاخره دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که در نواحی مرکزی کهکشان ما با قطر 3.2 سال نوری باید در حدود 300-500 سیستم بادوتائی "شهر سیاهچاله ها" و 10000سیاهچاله یکتاه وجود داشته باشد.

شهر سیاه چاله در نتیجه نابودی سیارات بزرگ بوجود میاید که متشکل از ابرهای گازی و گرَد میباشد که در اطراف برج قوس قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала