نخست وزیر پاکستان وارد کابل شد

© REUTERS / Faisal Mahmoodنخست وزیر پاکستان وارد کابل شد
نخست وزیر پاکستان وارد کابل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان ساعتی پیش برای دیدار با رئیس جمهور افغانستان وارد کابل شد.

خاقان عباسی خواستار بهبود روابط با افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
خاقان عباسی خواستار بهبود روابط با افغانستان شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان ساعتی پیش برای دیدار با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان وارد کابل شد.

نخست وزیر پاکستان پس از ورود به کابل به دیدن رئیس جمهور افغانستان به ارگ ریاست جمهوری افغانستان رفت که با استقبال اشرف غنی روبرو شد.

دو طرف اکنون در ارگ ریاست جمهوری در حال دید و بازدید اند. آقای عباسی پیش از آمدنش به کابل در اسلام آباد به خبرنگاران گفته بود، که پناه‌گاه های تروریستان در خاک افغانستان است و این گروه‌ها منافع و امنیت پاکستان را از خاک افغانستان با تهدید مواجه کرده است. ادعای که از سوی حکومت کابل برعکس خوانده می‌شود. مقام های حکومت کابل همواره پاکستان را متهم کرده اند که به تروریستان پناه داده و اسلام آباد از آنها بر علیه منافع و امنیت افغانستان استفاده می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری گفته است، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در رأس یک هیأت ارشد پاکستانی به کابل آمده است، که در ارگ ریاست جمهوری از او استقبال به عمل آمده است.

همچنین در خبرنامه کوتاه ارگ ریاست جمهوری آمده است که سران دو کشور روی موضوعات مختلف مورد علاقه بحث و گفتگوی همه جانبه خواهند داشت.

یادآوری می کنیم، که سه هفته پیش محمد اشرف غنی از خاقان عباسی دعوت کرده بود که برای گفتگوی دولت با دولت به کابل بیاید و در مورد روابط دو کشور و چگونگی مبارزه با تروریزم با هم صحبت کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала