نقشه پنهانی جان اف کندی به حراج گذاشته شد

© AP Photo / Henry Burroughsنقشه پنهانی جان اف کندی به حراج گذاشته شد
نقشه پنهانی جان اف کندی به حراج گذاشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نقشه پنهانی رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا که در آن نشان داده می شود که امریکا می خواست تاسیسات نظامی شوروی را در کوبا مورد حمله قرار بدهد، به فروش گذاشته شد.

An aircraft flies past the control tower as it prepares to land at New York's John F Kennedy Airport, May 25, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
میدان هوایی جان اف کندی در اثر تیر اندازی تعطیل شد
به گزارش اسپوتنیک، خانه حراج RR Auction روز جمعه یک مجموعه از مدارک جان اف کندی رئیس جمهور پیشین امریکا را به حراج گذاشت.

این مدارک شامل نقشه پنهانی امریکا است، که می خواست در 27 اکتوبر 1962 بر تاسیسات نظامی شوروی در کوبا که شامل جنگنده های میگ، بمب افکن های ایل-28، کشتی های جنگی «کومر» راکت های بالستیک «R-12 زمین به زمین» و ذخیرگاه مواد هسته ای بود، حمله کند.

در توضیحات این مدرک خانه حراج چنین نوشته است، که 27 اکتوبر سال 1962 خطرناکترین روز بحران کارائیب در تاریخ به شمار می رود و آن را در تاریخ به نام «شنبه سیاه» یاد می کنند. این مدرک نشان می دهد که در صورت عدم توافق روسای جمهور دو کشور و دستور جان اف کندی، بمب افکن های امریکایی 9 مرکز نظامی روسیه در کوبا را مورد هدف قرار می دادند. خوشبختانه رهبران ایالات متحده امریکا و اتحاد جماهیر شوروی در شب 28 اکتوبر موفق به امضای توافق نامه بین شان شدند و بنابرآن از تشدید بحران جلوگیری شد.

پیش از این، دفتر خاطرات جان اف کندی رئیس جمهور فقید امریکا در دوران روزنامه نگاری وی در سالهای پس از جنگ دو جهانی نیز به حراج گذاشته شده بود. 

یادآوری می کنیم، که حراج آنلاین این مدرک روز جمعه با قیمت 20 هزار دالر آغاز شد و تا روز چهارشنبه 11 اپریل ادامه خواهد داشت. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала