نیکلسون: شکست ما در نبرد افغانستان غیرقابل تصور است

© AFP 2023 / Shah Maraiنیکلسون: شکست ما در نبرد افغانستان غیرقابل تصور است
نیکلسون: شکست ما در نبرد افغانستان غیرقابل تصور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با افزایش حمله‎های هوایی بر طالبان، فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان می‎گوید که شکست در برابر این گروه در این کشور غیرقابل تصور است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، جنرال جان نیکلسون، جنگ افغانستان را یکی از نبردهای مهم در جهان می‎شمارد و تأکید دارد که باید در این جنگ، پیروزی از آن حکومت افغانستان باشد: «این جنگ در برابر هراس افگنی، مهمترین جنگ در جهان است. شکست در این جنگ غیرقابل تصور است؛ باید پیروز باشیم و موفق شویم. {این جنگ} نه تنها برای آینده این کشور (افغانستان)، بل برای تمامی بشریت مهم است.»
جنرال نیکلسون، این سخنانش را روز شنبه در مراسم ستایش از کارکردهای سربازان زخمی نیروهای خارجی در افغانستان، در کابل بیان کرد.
با این همه، وی از فراخوان صلح حکومت افغانستان برای طالبان استقبال می‎کند و می‎گوید که این فرصت خوبی برای طالبان است که دست از جنگ بکشند: «وقت تر امسال، ما به یک دست‎آورد مهم رسیدیم. هر دو طرف، پیشنهادهای صلح را روی میز گذاشتند؛ حکومت افغانستان و طالبان. ما هیچ گاهی در گذشته چنین دست‌آوردی نداشتیم و این نتیجه خدمت و قربانی های شما و همرزمان افغان مان است.»
در این مراسم، شماری از سربازان خارجی که در نبردهای افغانستان زخم برداشته اند و یا اعضای بدن شان را از دست داده اند، به مأموریت شان در افغانستان پایان دادند.
لن، یکی از این سربازان است. او که شهروند امریکا است در نبردهای افغانستان به شدت آسیب دیده است: «انگشت وسطی دست راستم از بین رفت و دست راستم آسیب دید. اعضای داخلی بدنم به جز قلب و شش چپم با پارچه ها آسیب دیدند. پزشکان مجبور شدند که بیست و هشت عملیات جراحی را بر من اجرا کنند تا بدنم را دوباره به هم پیوند دهند.»
در نبردهای هفده ساله نیروهای خارجی در افغانستان، بیش از ۳۵۰۰تن از این نیروها کشته شده اند و صدها تن دیگر شان زخم برداشته اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала