منبع نفاق بین سنی ها و شیعه ها

© REUTERSمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بن سلمان منبع اصلی نفاق فعلی بین سنی ها و شیعه های جهان میباشد

روزنامه اسرائیلی هاآرتص: بن سلمان بین اهل سنت و اهل تشیع شکاف ایجاد کرده است.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، هاآرتص در مطلبی در مورد بن سلمان ولیعهد عربستان نوشته است که این شخصیت عربستانی به دلیل دشمنی با ایران، عامل تشدید شکاف بین اهل سنت و اهل تشیع است.

این نشریه در یادداشتی به قلم شولمو آوینری نوشته است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی عاملی است برای تشدید اختلافات بین شیعیان و سنی ها، سلمان با تشدید دشمنی با ایران باعث شده است تا بین این دو مذهب شکاف ایجاد شود.

در قسمتی از این یادداشت آمده است: «هرچند که تحرکات بن‌سلمان از جانب برخی کشورهای سنی مانند مصر و اردن و دولت دونالد ترامپ و همچنین بنیامین نتانیاهو در اسرائیل مورد حمایت قرار گرفته، اما اقدامات او موفقیت‌آمیز تلقی نشده و همچنان این سوال وجود دارد که آیا رفتار ولی عهد سعودی می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند؟».

روزنامه هاآرتص می نویسد که دخالت نظامی سعودی‌ها در یمن باعث کشته شدن هزاران نفر و ایجاد فاجعه انسانی شده و میلیون‌ها یمنی را در معرض گرسنگی قرار داده است.

در بخش دیگری یادداشت این روزنامه آمده است که قیام یک تعداد شاهزادگان با حمایت بخشی از اشخاص با نفوذ وعده از شیعه های عربستان که در نواحی شرقی این پادشاهی زندگی می‌کنند، باعث سقوط این رژیم گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала