اعمار شهرک رهایشی برای ۳۰۰ پولیس زن در کابل

© AP Photo / Hoshang Hashimiاعمار شهرک رهایشی برای ۳۰۰ پولیس زن در کابل
اعمار شهرک رهایشی برای ۳۰۰ پولیس زن در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت با کمک مالی کشورهای کمک‌کننده، شهرک رهایشی ویژه‌یی را در نزدیکی ساختمان وزارت داخله کشور، برای نیروهای پولیس زن می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این شهرک در ده ساختمان رهایشی برای خانواده های ۳۰۰ پولیس زن  و با معیارهای عصری در نزدیکی ساختمان وزارت امور داخله، در درازای سه سال با هزینۀ ۱۲۰میلیون دالر از کمک های کانادا و کوریا ساخته می‎شود.

جنرال جان نیکلسن، فرمانده مأموریت پشتیبانی قاطع می گوید که ساخت این شهرک یک گام حیاتی در راستای ازمیان برداشتن موانع از  سر راه خدمت زنان و نیز مدغم ساختن زنان و مردانی است که در امنیت افغانستان همکاری می‌کنند: "پروژه شهرک پولیس زن، نشان دهندۀ اهمیت زنان در نیروهای امنیتی افغانستان است. این یک گام حیاتی در راستای از میان برداشتن موانع بر سر راه خدمت زنان و مدغم ساختن زنان و مردانی است که در امنیت افغانستان همکاری کرده اند."

وزارت داخله: طی یک‌سال آینده ده‌هزار پولیس زن جذب می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
وزارت داخله: طی یک‌سال آینده ده‌هزار پولیس زن جذب می‌کنیم

در نشستی‎که به همین مناسبت، روز دوشنبه در فرماندهی پشتیبانی قاطع در کابل برگزار شده بود، جنرال نیکلسن، همچنان نقش زنان را در روندهای صلح و انتخابات افغانستان بااهمیت خواند: "مشارکت زنان، حرکت پایدار را برای صلح در این کشور به وجود می آورد. در انتخابات آینده ماه اکتوبر، زنان دوباره نقش حیاتی خواهند داشت. نه تنها با به کارگیری رأی‌های شان در صندوق‎های رأی دهی، بل با کمک به حفظ امنیت مرکزهای رأی دهی."

 فرانسیوس ریویست، سفیر کانادا در افغانستان با اشاره به این که برای بیشتر پیوستن زنان به صفوف نیروهای امنیتی نیاز است تا اوضاع بهبود بخشیده شود، گفت: شهرک پولیس زن می‌تواند اسکان امن را برای زنان فراهم کند تا آنان با عزت در کنار خانواده‌های‌شان زندگی کنند.

بربنیاد آمارهای وزارت امورداخله، هم اکنون شمار نیروهای پولیس زن در افغانستان در حدود سه هزار تن می‎رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала