ملا عبدالسلام ضعیف: زیر فشارهای پاکستان صلح نمی کنیم

© REUTERS / Naseer Ahmedملا عبدالسلام ضعیف: زیر فشارهای پاکستان صلح نمی کنیم
ملا عبدالسلام ضعیف: زیر فشارهای پاکستان صلح نمی کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملا عبدالسلام ضعیف سفیر سابق طالبان در اسلام‌آباد اظهار داشت که پاکستان این گروه را برای قبول روند صلح تحت فشار گذاشته اما طالبان تسلیم این فشارها نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک،عبدالسلام ضعیف سفیر سابق طالبان در اسلام‌آباد به روزنامه پاکستانی «دیلی تایمز» گفته است که: پاکستان برای فشار بر طالبان چندین عضو ارشد این گروه را زندانی کرده تا آنها را به روند صلح مجبور کند.
وی افزود: این اقدام در حالی صورت گرفته است که کشورهای منطقه در تلاش هستند تا طالبان را به حاضر شدن به میز مذاکره تشویق کنند اما این گروه تسلیم فشارهای پاکستان نخواهد شد.
ضعیف تصریح کرد: طالبان توافقی را نمی‌خواهند که توسط دیگر کشورها صورت گرفته باشد.
این مقام سابق طالبان درباره پیشنهاد صلح دولت افغانستان به این گروه برای پیوستن به نظام سیاسی این کشور گفت: طالبان، حکومت وحدت ملی را دولتی مغایر با قانون اساسی می‌داند. همچنین اینکه طالبان می‌خواهد افغانستان را از تسلط نیروهای اشغالگر آزاد کند. آن‌ها می‌خواهند دولتی اسلامی را در افغانستان ایجاد کنند.
مولوی ضعیف افزود: دولت کابل هنوز نمی‌خواهد اهداف طالبان را بفهمد. برخی از رهبران طالبان بر این باورند که توطئه‌ای پشت پرده به رسمیت شناختن طالبان به عنوان حزب سیاسی وجود دارد و از اینرو این پیشنهاد را نمی‌پذیرند.
وی تصریح کرد تا زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند طالبان خواسته‌های هیچ کشوری را قبول نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала