جنرال سوری: حمله راکتی اسرائیل بر سوریه به خواست امریکا صورت گرفت

© REUTERS / Amir Cohenجنرال سوری: حمله راکتی اسرائیل بر سوریه به خواست امریکا صورت گرفت
جنرال سوری: حمله راکتی اسرائیل بر سوریه به خواست امریکا صورت گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفتهٔ جنرال سوری، حملهٔ آخر اسرائیل بر سوریه نه تنها برای منحرف‌کردن توجه از پیروزی‌های نیروهای مسلح سوریه در غوطه شرقی بلکه برای آزمایش سیستم دفاع هوایی سوریه صورت گرفته است.

جنرال محمد ملحم، جنرال و کارشناس امور نظامی سوری در مصاحبه با اسپوتنیک گفته است که حملهٔ اخیر اسرائیل بر سوریه در هماهنگی با فرماندهی نیروهای امریکایی صورت گرفته است و هدف از این حمله علاوه بر منحرف‌کردن توجه از پیروزی‌های اردوی سوریه بر تروریست‌ها در غوطهٔ شرقی، آزمایش دفاع هوایی سوریه نیز بوده است.

به گفته این جنرال، امریکایی‌ها برای اینکه وارد درگیری مستقیم با روسیه نشوند، از انجام این حمله خودداری نموده و این ماموریت را به نیروهای هوایی اسرائیل داده اند.

حمله راکتی به پایگاه نظامی  تیفور سوریه + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی به پایگاه نظامی " تیفور" سوریه + ویدئو

طیاره‌های اسرائیلی شب دوشنبه از حریم هوایی لبنان، یک پایگاه هوایی در سوریه را هدف حمله راکتی قرار دادند. براساس گزارش رسانه‌های سوری، در نتیجهٔ این حمله چندین تن کشته و زخمی شده اند. از جمله هشت راکت پرتاب‌شده سه راکت به هدف رسیدند و پنج راکت دیگر رهگیری و دفع شده اند.

جنرال ملحم گفت: "حمله بر پایگاه هوایی تیفور برای بالابردن روحیهٔ تروریست‌ها صورت گرفت تا آنها ماموریت شان مبنی بر تخریب سوریه، را ادامه دهند. در حال حاضر تلاش جدی جریان دارد تا از شکست کامل تروریست‌ها جلوگیری و توجه از شکست امریکا در غوطهٔ شرقی منحرف شود. اعلامیهٔ امریکایی‌ها مبنی بر رد حملهٔ بر سوریه باید از نقطه نظر اینکه آنها خواستار درگیری مستقیم با روسیه نیستند، فهمیده شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала