سیاف درخواست ملاقات با نخست وزیر پاکستان را رد کرد

CC BY 3.0 / ANBI / سیاف درخواست ملاقات با نخست وزیر پاکستان را رد کرد
سیاف درخواست ملاقات با نخست وزیر پاکستان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی افغانستان به درخواست ملاقات با نخست وزیر پاکستان جواب منفی داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سفارت پاکستان در جریان سفر شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر این کشور به کابل از سران جریان های سیاسی افغانستان برای یک دیدار حضوری دعوت کرده بود که با پاسخ منفی عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی و رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان روبرو شده است.

به گفته مسعود تراشتوال، سخنگوی شورای حراست و ثبات دلیل پذیرفتن دعوت سفارت پاکستان برای ملاقات با نخست وزیر این کشور از سوی استاد سیاف این است که مرجع دعوت کننده پاکستان بود نه حکومت افغانستان.

بر اساس گزارش گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی، کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی و سید حامد گیلانی، رهبر محاذ ملی با نخست وزیر پاکستان دیدار کردند.

گفته میشود که این دیدارهای جداگانه بدون پرچم افغانستان برگزار شد.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا: «متسفانه، در ملاقاتی که مقام های پاکستانی با مسوولین افغانستان داشته اند، بیرق ملی افغانستان دیده نمیشود و تنها بیرق پاکستان است که این خلاف پروتوکول است.»

قابل یادآوری است، چندی پیش شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان برای گفتوگو درباره صلح منطقه ای به کابل سفر نمود. وی در جریان سفر خود با رئیس جمهور غنی و دیگر مقامات افغان دیدار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала