واکنش ترامپ به حمله "اف‌بی‌آی" به دفتر وکیلش

© REUTERS / Carlo Allegri/File Photoواکنش ترامپ به حمله "اف‌بی‌آی" به دفتر وکیلش
واکنش ترامپ به حمله اف‌بی‌آی به دفتر وکیلش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس فدرال امریکا با یورش به دفاتر مایکل کوهن، وکیل قدیمی و شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، سوابق تجاری، ای‌میل‌ها و اسناد مرتبط با موضوعات مختلف همچون پرداخت‌های صورت‌گرفته به یک هنرپیشه فلم های پورنو را ضبط کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ از این اقدام به‌شدت خشمگین شده و وزارت عدلیه را به زمینه‌سازی برای «پیگرد توهمات» متهم کرد. به‌گفته این منبع، ترامپ این یورش را یک «وضعیت شرم آور» و «حمله به کشور به‌معنای دقیق آن»‌ توصیف کرد.
ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید اقدام اف‌بی‌آی را «ورود با استفاده از زور» به دفتر وکیل خود توصیف کرده و گفته اقدامات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده «دخالت روسیه در انتخابات امریکا» و تیم او، تصفیه حساب سیاسی است: «این وضعیت شرم‌آور است».
به‌نوشته نیویورک‌تایمز، هنوز مشخص نیست که اف‌بی‌آی چگونه وارد دفتر کوهن شده است، اما افسران این نهاد مجوز بازرسی داشته و معمولاً آن را به افراد حاضر در دفتر نشان می‌دهند. به‌گفته یک منبع مطلع، اسنادی که براساس این مجوز بازرسی توسط اف‌بی‌‌آی ضبط شده‌اند، شامل مواردی مرتبط به سال‌های پیشین است.
پیش ازاین وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که یکی از وکلای دونالد ترامپ برای اینکه استفانی کلیفورد بازیگر فیلم‌های پورنو در مورد داشتن رابطه با رئیس‌جمهور امریکا سکوت کند، 130 هزار دالر به او حق السکوت داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала