ادامه همکاری ایران و روسیه در سوریه

© AP Photo / Vahid Salemiحسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روحانی: همکاری ایران و روسیه تا رسیدن به امنیت کامل در سوریه ادامه می‌یابد.

 رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد: روابط و همکاری های نزدیک ایران و روسیه در خصوص سوریه و صلح و امنیت در منطقه بسیار تأثیرگذار بوده است.
حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه در دیدار «ویا چسلاو والدین» رئیس دومای دولتی روسیه اشاره کرد که "تهران و مسکو در مسیر روابط استراتیژیکی کامل قرار دارند."
روحانی افزود: روابط دو جانبه، منطقه ای و بین المللی بین دو کشور در سال های اخیر بسیار متمایز و دوستانه بوده است.
روحانی برقراری روابط و همکاریهای سه جانبه بین ایران و روسیه با برخی از کشورهای منطقه را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و استفاده از ظرفیت های این نوع روابط را در راستای منافع ملت های منطقه مورد تاکید قرار داد.
روحانی با بیان اینکه تهران و مسکو در زمینه روابط بین‌المللی کاملاً هم نظر اند، گفت: انگیزه برخی بهانه‌گیری‌های غرب نسبت به روسیه برای اینکه یک قدرت بزرگ را در منطقه و جهان با مشکل مواجه کنند، برای ما قابل درک است. شبیه این مشکلات برای ایران هم در منطقه وجود دارد که برای مواجهه با آن، لازم است در مسایل بین‌المللی ،روابط و همکاری های بسیار نزدیکتری با یکدیگر داشته باشیم.
رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: ایران و روسیه با چالش‌های مشترکی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستند که مصمم هستیم متحدتر از گذشته و با ترسیم نقشه راه با آن مواجه شویم.
 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала