اختلاف داعشی ها در شمال برسرجایگزینی رهبر جدید این گروه

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از هلاکت قاری حکمت رهبر داعش در شمال افغانستان بر سر جایگزین وی میان اعضای این گروه تروریستی اختلاف ایجاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که اواخر هفته گذشته درگیری چهار روزه طالبان و داعش در شمال با کشته شدن قوماندان داعشی پایان یافت، مقامات محلی می‌گویند که بر سر تعین سرکرده جدید بین اعضای این گروه تروریستی اختلاف ایجاد شده است.
عبدالحافظ خاشی معاون قوماندان امنیه ولایت جوزجان در شمال اعلام کرد که پس از کشته شدن قاری حکمت سرکرده داعش در شمال بر سر جایگزین وی میان اعضای این گروه تروریستی اختلاف ایجاد شده است.
این مقام امنیتی گفت: پس از کشته شدن قاری حکمت، اعضای گروه تروریستی داعش برای تعین سرکرده جدید با اختلافات شدیدی روبرو شده‌اند.
قاری حکمت روز جمعه در یک حمله هوایی کشته شد و پس از آن نیز حامیانش قاری حبیب رحمان را من‌حیث سرکرده داعش در شمال تعین کردند. 

بازداشت رهبر ازبکستانی گروه داعش در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت رهبر ازبکستانی گروه داعش در جوزجان

خاشی اظهار داشت: راپور‌های رسیده از وُلسوالی درزاب حاکی از اختلاف شدید میان صفوف این تروریست‌ها است و بسیاری از آن‌ها از جمله اعضای اوزبیکستانی این گروه تروریستی قاری رحمان را من‌حیث قوماندان جدید خود نمی‌پذیرند.
وُلسوالی درزاب در جوزجان من‌حیث یکی از پایگاه‌های اصلی داعش در شمال کشور محسوب می‌شود و به گفته مقامات محلی، تروریست‌های خارجی برخی کشورها از جمله کشورهای آسیای مرکزی در صفوف این گروه تروریستی در درزاب و مناطق مجاور آن حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала