کلوپ ویدیو

گروه تحقیق روسیه: هیچ فردی مصدوم سلاح کیمیاوی در دوما نیست + ویدیو

© AFP 2023 / Stringerگروه تحقیق روسیه: هیچ فردی مصدوم سلاح کیمیاوی در دوما نیست + ویدیو
گروه تحقیق روسیه: هیچ فردی مصدوم سلاح کیمیاوی در دوما نیست + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تحقیق روسیه که برای بررسی استفاده از مواد کیمیاوی در دوما رفته بودند، استفاده از سلاح کیمیاوی در این منطقه را رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه ویژه پدافند کیمیاوی- رادیو بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه از درمانگاه شهر دوما بازدید و از گواهان با هدفت بررسی درباره استفاده از سلاح های کیمیاوی پرس و پال نمودند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود، که ادعاها درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح کیمیاوی در دوما برای به شکست کشاندن آتش بس است.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دوشنبه درباره «گمانه‌زنی‌ها» و «اقدامات تحریک‌آمیز» در خصوص حمله کیمیاوی ادعایی در سوریه هشدار داد.

پیش از این نیز وزارت خارجه سوریه از سازمان منع اشاعه تسلیحات کیمیاوی دعوت کرد، که تیم حقیقت یابی را برای دیدار از شهر دوما اعزام کند تا این تیم درخصوص ادعاهای مربوط به استفاده ادعایی از سلاح کیمیاوی در این شهر تحقیقات انجام دهد. ‎

در همین راستا نیز، گروه تروریستی «جیش الاسلام»، که زیر پشتیبانی سعودی‌هاست و فرماندهان ارشد آن در عربستان به‌سر می‌برند، روز گذشته دولت سوریه را به انجام حملات مرگبار کیمیاوی به دوما متهم کردند. دمشق این اتهام‌ها را رد و تأکید کرده که این جنجال کیمیاوی با هدف متوقف کردن پیشروی‌های ارتش به‌راه افتاده است.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا، روز یک‌شنبه، روسیه و ایران را نیز مسئول حملات ادعایی کیمیاوی در دوما دانست و تأکید کرد «بهای سنگینی» برای آن پرداخت خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала