جیمز ماتیس: همکاری نظامی ما با قطر گسترش می یابد

© AFP 2023 / Jim Watsonجیمز ماتیس: همکاری نظامی ما با قطر گسترش می یابد
جیمز ماتیس: همکاری نظامی ما با قطر گسترش می یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امیر قطر در جریان سفرش به آمریکا با وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره همکاری نظامی بین دوحه و واشنگتن گفت وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا ، در دیدار با امیر قطر،شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت که: " گفتگوی راهبردی با قطر بیانگر روابط مستحکم بین دو کشور است و واشنگتن تلاش می کند تا با قطر برای برقراری صلح در خاورمیانه میانه ی ناآرام تلاش کند و این امر فعالیت ما در چند جبهه از جمله مبارزه با تروریسم و شکست دادن داعش و مقابله با فعالیت های برهم زننده ثبات را، تقویت می کند".
وی در ادامه مدعی شد که همکاری های قطر و آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم و از بین بردن داعش و همچنین مبارزه با افزایش نفوذ ایران در منطقه تقویت می یابد.
امیر قطر نیز از افزایش همکاری های کشورش با آمریکا استقبال کرده و عنوان کرد: ما به صورت تنگاتنگی در خصوص مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری می کنیم.
دو طرف همچنین در خصوص تقویت روابط استراتژیک دفاعی و نظامی و امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.
امیر قطر از روز جمعه سفرش به امریکا را آغاز کرد و تاکنون با شماری از مسئولان نظامی و سیاسی دیدار کرده است. کاخ سفید اعلام کرده که امیر قطر امروز سه شنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای بحث درباره پیشبرد "اولویت های امنیتی و اقتصادی مشترک" بین دو کشور ملاقات خواهد کرد.
این سفر چند روز بعد از سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به امریکا صورت می گیرد. دو کشور قطر و عربستان روابط پرتنشی با یکدیگر دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала