امریکا از تسلیحات جدید روسیه احساس خطر می‌کند

© AP Photo / RU-RTR Russian Television via APامریکا از تسلیحات جدید روسیه احساس خطر می‌کند
امریکا از تسلیحات جدید روسیه احساس خطر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر آژانس دفاع راکتی پنتاگون گفته است که ایالات متحده امریکا نگران اظهارات روسیه درمورد انواع جدید تسلیحات استراتژیک این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال سامویل گریوز، رئیس آژانس دفاع راکتی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا در جریان سخنرانی در مجلس سنای امریکا گفت: "آنچه مربوط به اظهارات آقای پوتین (رئیس جمهور روسیه) می‌شود، باید بگویم که باعث نگرانی ما شده است، این اظهارات ما را مجبور می‌سازد تا به قابلیت‌های نظامی لازم برای دفاع از آنچه وی گفت — تهدیدهای فراصوتی ، توجه بیشتر کنیم".

روسیه بلاک نو مافوق سرعت صوت «اوانگارد» جهت تسلیح بکار میگیرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بلاک نو مافوق سرعت صوت «اوانگارد» جهت تسلیح بکار میگیرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تاریخ اول مارچ سال جاری در پیام سالانه‌اش به پارلمان روسیه اعلام کرد روسیه سیستم "اوانگارد" را که قادر به پرواز در لایه‌های متراکم جو در فاصله‌های بین‌قاره‌یی با سرعت مافوق سرعت صوت می‌باشد، ساخته است.

علاوه بر این، رئیس جمهور روسیه از ساخت انواع جدید سلاح لیزری، کشتی‌های زیردریایی بدون سرنشین و راکت جدید بالستیک قاره‌پیما، نیز خبر داد.

پوتین توضیح داد که ساخت چنین تسلیحات نیازیست برای مقاومت در برابر سیستم دفاع راکتی امریکایی است که استقرار آنها در سرحدات روسی باعث نقض تعادل استراتژیک شده است.

پنتاگون با بی‌توجهی به بیانیهٔ رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که در پنتاگون از اظهارات وی شگفت‌زده نشده اند و آماده به تامین امنیت ایالات متحده امریکا می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала