جنرال روسی روش غرق کردن کشتی جنگی امریکایی را بلد است

© Photo / Public Domain/ U.S. Navy photoجنرال روسی روش غرق کردن کشتی جنگی امریکایی را بلد است
جنرال روسی روش غرق کردن کشتی جنگی امریکایی را بلد است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادمیرال ولادیمیر ماسورین، فرمانده سابق نیروی بحری روسیه اعلام کرد که کشتی جنگی امریکایی"دونالد کوک" را می توان با شلیک اژدر روسی منهدم و غرق کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماسورین در مصاحبه با کانال تلویزیونی "زویزدا" گفت: " من فکر نمی کنم که کار به غرق شدن "دونالد کوک" برسد اما اگر کار به اینجا برسد اژدر روسی سلاح بسیارمطمئن و ثمربخش است که قادر است سوراخ بزرگی در بدنه "کشتی آمریکایی" ایجاد کند".
روز دهم اپریل ، کشتی جنگی امریکایی "دونالد کوک" که 60 راکت کروز تاماهاوک را حمل می کرد، به فاصله صد کیلومتری از بندر طرطوس سوریه رسید. در این بندر پایگاه نیروی دریایی روسیه قرار دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا بعدا اعلام کرد طی 48 ساعت علیه سازماندهندگان حمله کیمیاوی احتمالی در سوریه تصمیم گیری خواهد شد. امکان دخالت نظامی در منطقه منتفی نیست.
پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات کیمیاوی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد کیمیاوی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد کیمیاوی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارچ، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های کیمیاوی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش نمود. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح کیمیاوی در دوما از سوی امریکا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала