جمع‌آوری رنجرهای توزیع‌شده بطور "غیرقانونی" توسط وزارت داخله

© Afghanistanجمع‌آوری رنجرهای توزیع‌شده بطور "غیرقانونی" توسط وزارت داخله
جمع‌آوری رنجرهای توزیع‌شده بطور غیرقانونی توسط وزارت داخله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور داخله گفته است که افسران احتیاط وزارت داخله مستحق موتر و روغنیات هستند؛ ولی موترهای اضافی از نزد آنان و سایر مسوولان دولتی تا کمتر از ۲۰ روز دیگر جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، وزارت امور داخله‌ی افغانستان اعلام نموده است که هفت‌صد عراده رنجر پولیس به گونه‌ی غیرقانونی به مقام‌های پیشین و کنونی حکومتی توزیع شده است.

تلویزیون ۱ به فهرست دست‌کم ۵۰۰ نفری دست یافته است که موترهای پولیس در اختیار آنان قرار دارد. این رنجرها در اختیار افسران پولیس، کارمندان ریاست جمهوری، ریاست اجرایی حکومت، شورای امنیت، اعضای شورای ملی و چهره های سیاسی قرار دارد.

در این فهرست نام‌های مقام‌های ارشد وزارت داخله نیز قرار دارد که موترهای زرهی و رنجرهای پولیس را هم اکنون در اختیار دارند. بسیاری از وزیران ومعینان پیشین وزارت داخله حاضر نشدند جلوی دوربین صحبت کنند، اما در تماس تیلفونی به تلویزیون ۱ گفتند که این موترها را بر بنیاد حکم رئیس جمهور و تامین امنیت‌شان در اختیار دارند.

۴۵۶ افسر و سرباز پولیس هلمند، مصروف خدمت به زورمندان - اسپوتنیک افغانستان
۴۵۶ افسر و سرباز پولیس هلمند، مصروف خدمت به زورمندان

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله امروز (چهارشنبه ۲۲ حمل) به تلویزیون ۱ گفته است: "ما رنجر‌هایی هم داریم که بدون این که شماره‌ی سریال آن ثبت وزارت داخله شده باشد، توزیع شده است. از روزی که من کار را شروع کرده‌ام بیش از ۲۴۱ رنجر پس گرفته‌ شده است".

آقای برمک افزود: "در بسیاری از ولایت‌ها موترهای پولیس به عضوهای شورای ولایتی، ولسوالی‌ها و والیان پیشین و کنونی توزیع شده است. ما به آنان نامه‌ ارسال کرده‌ایم که رنجرها را باز گردانند؛ در غیر آن در جریان ماموریت‌های نظامی ما در ولایت‌ها این موترها را شناسایی و جمع آوری می‌کنیم".

او همچنین گفت که گفتگو با هیات‌های اداری شورای ملی در مورد پس‌گرفتن رنجرهای پولیس جریان دارد تا آنها را پس‌ به وزارت امور داخله برگردانند.

وزیر امور داخله گفت که افسران احتیاط وزارت داخله مستحق موتر و روغنیات هستند؛ ولی موترهای اضافی از نزد آنان و سایر مسوولان دولتی تا کمتر از ۲۰ روز دیگر گردآوری می‌شود.

هرچند حامد کرزی رییس جمهوری پیشین فرمان توزیع این رنجرها را داده بود، ولی به این مقام‌ها بیشتر از تعداد تخصیص داده شده توزیع شده بود. اکنون این رنجرها بر بنیاد فرمان رییس جمهور غنی بازپس‌گرفته می‌شود؛ زیرا امریکا کمک رنجرها به پولیس را به علت مشکل‌های یادشده متوقف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала