پیشگویی انجیل مشارکت روسیه-چین را پیشبینی کرده است

© Sputnik / Michael Klimentyevپیشگویی انجیل مشارکت روسیه-چین را پیشبینی کرده است
پیشگویی انجیل مشارکت روسیه-چین را پیشبینی کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جریمایا ژاک (Jeremiah Jacques)، در نشریه «The Trumpet»، چاپ امریکا می نویسد، زمانیکه مجله «دیپلوماسی معاصر» (Modern Diplomacy) در تاریخ 8 اپریل نوشت که «نزدیک شدن چین با روسیه واقعیت تحقق یافته است»، این مبالغه نبود.

این نتیجه گیری به اساس نتائیج هفته گذشته زمان صورت گرفت، وقتیکه نشانه های محسوس آن مشاهده شد که استحکام مشارکت مسکو و پیکن به اوج نو رسیده است.

در تاریخ 3 اپریل جنرال وی فینهی(Wei Fenghe)  وزیر دفاع چین به صفت فرستاده ویژه رهبر عالی شی جینپین به کنفرانس مسکو در باره امنیت بین المللی آمده بود. وی فینهی باید به رهبری روسیه و جهان دو پیام عمده میداد.

اول اینکه، موصوف اعلام داشت:« من به روسیه به صفت وزیر دفاع نو چین آمده ام، تا به جهان سطح بلند توسعه مناسبات دوجانبه ما و قصد قاطع نیروهای مسلح را در مورد تحکیم نمودن همکاری نشان دهیم».

او در ادامه گفت:« دوم اینکه، نمایندگان جانب چین به منظور حمایت از جانب روسیه در سازمان کنفرانس بین المللی مسکو در باره امنیت، آمده ، تا به امریکایان روابظ نزدیک بین نیروهای مسلح چین و روسیه را، به ویژه در وضع موجود، نشان دهند. ما آمده ایم، تا از شما پشتیبانی کنیم».

به این ترتیب، مفهوم پیام در این نهفته است که محور نظامی روسیه-چین بوجود آمده است و اینکه آن آماده است به نظام موجود جهانی چلنج دهد.

در همان روز، وقتیکه کنفرانس آغاز شد، مسکو به چین اولین محموله مجتمع دفاع راکتی S-400 «تری اومف» تحویل داد. صدور این سلاح نو با وعده ارسال محموله نوبتی S-400 به پیکن در چارچوب معامله همراه بود که بین طرفین در سال 2014 به ارزش مبلغ 3 میلیارد دالر عقد شده بود.

© Sputnik / Sergei Malgavkoپیشگویی انجیل مشارکت روسیه-چین را پیشبینی کرده است
پیشگویی انجیل مشارکت روسیه-چین را پیشبینی کرده است - اسپوتنیک افغانستان
پیشگویی انجیل مشارکت روسیه-چین را پیشبینی کرده است

و دو روز قبل خبر منتشر شد که روسیه و چین متحدساختن سیستم های ماهواره یی نظارت در یک سیستم بزرگ راهنمایی جهانی پلان نموده اند. رسانه های دولتی روسیه خبر دادند:« مسکو و پیکن برای ایجاد سیستم همگرای راهنمایی بر پایه سیستم راهنمایی جهانی روسی (گلوناس) و سیستم چینی BeiDou باهم متحد میشوند». اگر چنین متحدشدن صورت گیرد، این بدان معنی خواهد بود که اعتماد متقابل بین این دو کشور به سطح خاص و قابل توجه رسیده است.

حوادث اخیر نشان دهنده تحکیم سریع مشارکت روسیه-چین طی یک ونیم دهه اخیر می باشند. مناسبات به اندازه مستحکم اند که آنها را میتوان به مفهوم کامل کلمه پیمان خواند، اما نه رسماً. مجله «دیپلوماسی معاصر» می نویسد:« اگرچه دو کشور هیچگاهی اتحاد رسمی به درک کلاسیک این کلمه نمی سازند، آنها مانند متحدین عملاً مشارکت استراتیژیک با همه ویژگی های اساسی مشخص آن برقرار نموده اند».

از رقبا — به رفقا

مشارکت در حال تحکیم سریع روسیه-چین شایان توجه است و از جمله به این ارتباط دلیل اطلاعاتی شمرده میشود، چون به حدی از آن اختلاف نظرها فرق میشود که مناسبات آنها را تا چندی قبل متمایز می ساختند. در سال های 1950 قرن گذشته بین چین و اتحاد شوروی آن زمان راجع به سرحد مشترک مناقشه بوجود آمد. برعلاوه این، نظرات آنها در باره تحقق کمونیزم در زندگی و چگونگی برخورد نسبت به کشورهای کاپیتالیستی از هم تفاوت داشتند.

در سال 1969 این مناقشات به جنگ مبدل گشتند. برخوردها به اندازه شدید بودند که تهدید منازعه هستوی را تحریک نمود. هیچ یک از طرفین دکمه هستوی را نه فشرد، ولی دوران بی اعتمادی و دشمنی مدت 20 سال دوام کرد.

حتی در زمینه خشم در مناسبات بین مسکو و پیکن که ده ها سال دوام کرد یک تحلیگر بارها اعلام میداشت که در نهایت امر این دو کشور به مشارکت میرسند که جهان را تغییر خواهد داد.

او برحق بود

هیربیرت ارمسترانگ (Herbert Armstrong) برای اولین بار ظهور محور روسیه-چین را در سال 1934 در شماره جون-جولای مجله Plain Truth («حقیقت ساده») پیشبنی کرد. او نوشته بود:« وقتیکه آخر زمان فرا رسد، دو نیروی عظیم نظامی بوجود می آیند — یکی از آنها احیای امپراطوری روم خواهد بود… و دیگر — این روسیه با متحدان خود… ممکن، چین یا جاپان، خواهد بود».

در دسمبر سال 1959، وقتیکه تشنج بین روسیه و چین در حد بلند قرار داشت، هیربیرت ارمسترانگ در مجله مقاله منتشر ساخت که در آن پیشبینی شده بود که باوجود مناسبات متشنج، این دو کشور به زودی اختلاف نظرهای شان را کنار میگذارند و مشارکت ایجاد میکنند.

«در طول قرون متمادی آرزوی ابدی چین… تسخیر مطلق و بلاشرط جهان بود!… ولی چین میداند که در عهد صنعتی شدن عالی امروزی این رویای خود را فقط به مثابه متحد روسیه تحقق بخشیده میتواند… چین حالا آماده است آسیای باقیمانده را در صورت حمایت مخفیانه نظامی روسیه به دست آورد» (Plain Truth، دسمبر سال 1959).

این فقط برخی از ده ها اعلامیه است که ارمسترانگ و مولفان مقالات ایراد نموده که در مجله او، طی دوران از سال 1934 تا 1986، وقتیکه او مرد منتشر شده و پیشبینی نموده بود که روسیه و چین از تنفر متقابل به همکاری گذار مینمایند.

در سال 1986 مناسبات روسیه-چین مانند گذشته سرد بودند. ولی تمایل 15 سال اخیر — از جمله حوادث مهم اوایل اپریل سال 2018 — به این اشاره میکنند که پیشگویی های ارمسترانگ دقیق بودند.

نگاه روشنگر

هیربیرت ارمسترانگ دقیقاً همکاری کنونی آشکارا و بلاتردید روسیه-چین را پیشبینی نموده بود، به خاطریکه منبع اساسی معلومات برای او پیشگویی انجیل بود.

در دسمبر سال 1962 در مجله Plain Truth چند نقل قول مشخص از انجیل منتشر شده بودند که به منبع اساسی پیشگویی ارمسترانگ در باره آسیا مبدل گشتند: «مبصرین وقتاً فوقتاً، ضمن تشریح نمودن مبارزه فاجعه بار مسلحانه به خاطر قدرت و کنترول در جهان، از کلمه «آرماگدون» از کتاب وحی استفاده میکردند. ولی آنها راجع به پیشگویی حیرت انگیز، مربوط به «آرماگدون» که در همان فصل حکایت شده، صحبت نمی کنند. در این آیت ما در این باره میخوانیم، تا «راه برای شاهان از طلوع آفتاب آماده شده بود، یعنی، «شاهان مشرق زمین»!

برای آنکه به این و بسیاری آیات دیگر مقدس پی برد و همچنان دید که چگونه این پیشگویی ها به شکل همکاری امروزی بین روسیه و چین تحقق می یابد، مقاله ما را تحت عنوان «چرا مجله The Trumpet بر آن نظارت میکند که چگونه روسیه با چین نزدیک میشود» (Why the Trumpet Watches Russia Allying With China) بخوانید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала