عذر خواهی زاکربرگ از درز معلومات کابران

© AP Photo / Jeff Robersonعذر خواهی زاکربرگ از درز معلومات کابران
عذر خواهی زاکربرگ از درز معلومات کابران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار فیس بوک، مارک زاکربرگ، با حضور در سنایامریکا به خطا‌های این شبکه اجتماعی در سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک،مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیراجراییه فیس بوک با حضور در سنای امریکا با اعتراف به خطا‌های این شبکه اجتماعی در سوء استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنان اعلام کرد در پی جلوگیری از تکرار خطا‌های مشابه در آینده است.
زاکربرگ در پاسخ به سوال دو سناتور که گفتند معلومات شخصی "واضحاً درز کرده است" گفت: "اشتباه من بود و من متاسفم."
این جلسات استماعیه که حدود چهارساعت ادامه یافت، به خاطری دایر شده بود که گفته می شود اطلاعات خصوصی 78 میلیون کاربر فیسبوک مستقر در امریکا، بدون اجازه آن ها توسط شرکت کمبریج انالیتیکا، اخذ شده است.
ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا، این شرکت را استخدام کرده بود تا حامیان احتمالی آقای ترمپ را هدف قرار دهد.
زاکربرگ با افتخار از توانایی فیسبوک برای "اتصال مردم به یک هدف مشترک خوب" یاد کرد، اما پذیرفت که شرکت وی نتوانسته است "مانع سواستفاده اسناد و معلومات کاربران شبکه گردد و هم جلو پخش پیام های زهرآگین را بگیرد."
مدیراجراییۀ فیسبوک گفت که آنان هویت هر تبلیغ کنندۀ را که تبلیغات سیاسی را انجام می دهد، مشخص می سازند و اینکار را برای صفحات فیسبوک نیز خواهند کرد.
مدیراجراییۀ فیسبوک این را هم رد کرد که با نشر خبرهای درز معلومات خصوصی کاربران "رقم قابل ملاحظه یی استفاده از فیسبوک را ترک کرده اند."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала