نشانه های فاجعه جهانی در اقیانوس اطلس

© AP Photo / NOAA نشانه های فاجعه جهانی در اقیانوس اطلس
نشانه های فاجعه جهانی در اقیانوس اطلس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان کالج دانشگاه لندن به این نتیجه رسیدند، که جریان اقیانوسی گلف استریم به شدت کند و تضعیف شده و به حداقل خود طی 1600 سال اخیر رسیده است.

وقوع زلزله 5،8 ریشتری در اقیانوس اطلس - اسپوتنیک افغانستان
وقوع زلزله 5،8 ریشتری در اقیانوس اطلس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین، پژوهشگران بر این باوند، که این امر به فرا رسیدن زمستان های سخت در اروپای غربی، بالا آمدن سریع سطح آب دریا و کاهش باران های گرمسیری منجر خواهد شد.

دانشمندان همچنین به این نتیجه رسیده اند ،که جریان گلف استریم بازهم ضعیف تر خواهد شد چون گرم شدن جو زمین به خاطر سوزانده شدن مقادیر زیادی از سوخت فسیلی توسط انسان ادامه خواهد یافت.

یادآوری می کنیم،که گلف استریم یک جریان اقیانوسی گرم و قوی است که در اقیانوس اطلس جریان دارد و در حدود  30°W, 40°N، به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش شمالی به شمال اروپا می رود و بخش جنوبی به غرب افریقا می رود.

گلف استریم همچون رودخانه‌ای که به جای خشکی، در میان آب‌های اقیانوس، پیشروی می‌کند و پهنای آن از مجموع پهنای همه رودخانه‌های دنیا بیشتر است.

خصوصیات گلف استریم

گلف استریم حدود 100 کیلومتر عرش و 800 تا 1200 متر عمق دارد و سرعت آب در سطح آن 2/5 متر در ثانیه است و  حرارتی که توسط آن انتقال می‌یابد برابر با ¼ پتاوات که برابر است با صد برابر انرژی مصرفی جهان می‌باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала