برنامه جدید امریکا برای شکست طالبان

© AFP 2023 / Mandel Nganجنرال جوزف دنفورد لوی درستیز قوای مشترک ایالات متحده امریکا
جنرال جوزف دنفورد لوی درستیز قوای مشترک ایالات متحده امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دنفورد: برای شکست طالبان برنامۀ کامل تهیه گردیده است

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید که ترامپ رئیس جمهور امریکا هیچ تردیدی در مبارزه با هراس افگنی ندارد.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، لوی درستیز قوای مشترک ایالات متحده، از بررسی یک برنامۀ کامل برای شکست طالبان در افغانستان خبر می‌دهد.

جنرال جوزف دنفورد، می‌گوید که فصل کنونی جنگ، نخستین فصل در پنج سال اخیر خواهد بود که مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو، برای پشتیبانی از جنگ نیروهای افغان، برنامۀ منظم دارند.

این جنرال امریکایی، همچنان گسترش تلفات قوای مسلح افغانستان، نبود هماهنگی و وجود کاستی‌ها در حمایت هوایی و استخباراتی از این نیروها را سه علت اصلی پیروز نشدن در جنگ افغانستان می‌داند: «شماری از چالش‌هایی‌که ما در افغانستان داریم: نخست تلفات قابل توجهی نیروهای امنیتی افغان، دوم، همکاری میان اردو، پولیس و سازمان‌های استخباراتی افغانستان به گونه‌یی که باید باشد، نیست، مشکل سوم کمبود قابلیت‌های هوایی، استخباراتی و توپچی در قوای افغانستان است».

وی تاکید کرد: «فصل کنونی، نخستین فصل جنگ خواهد بود که ما یک برنامۀ دارای منابع کامل برای پشتیبانی از نیروهای افغان خواهیم داشت تا این نیروها چگونه عملیات‌های ضد هراس افگنی را در داخل افغانستان به راه بیندازند. من باور دارم  اکنون که ابعاد نظامی مشکلات در افغانستان رسیده‌گی می‌شوند و نیز از گذشته می‌آموزیم، به پیروزی خواهیم رسید».

جنرال دنفورد از گفت وگوهای مقام‌های امریکایی و افغان با رهبری سیاسی و نظامی پاکستان سخن زده گفت که برنامه‌یی برای حل تنش‌ها میان کابل و اسلام آباد نیز در حال عملی شدن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала