هدف ترامپ از حمله به سوریه چی بود؟

© AP Photo / Hassan Ammarهدف ترامپ از حمله به سوریه چی بود؟
هدف ترامپ از حمله به سوریه چی بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در طی مشورت با نزدیکترین دستیارانش، برای یک حمله گسترده علیه سوریه، که در پی آن روسیه و ایران نیز به نوعی آسیب خواهند دید، سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از"وال استریت ژورنال" دونالد ترامپ رهبر ایالات متحده با گزینه هایی که مشاورانش برای حمله به سوریه به او پیشنهاد نموده اند ناراضی بوده، و خواستار اقدامات شدیدتر است.
به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، در دیدار با جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده، ترامپ در حمایت از حمله به سوریه گفته است که این اقدام نه تنها برای مجازات سوریه است بلکه، برای دو کشوری دیگر" روسیه و ایران" که بیش از همه مسئول حمایت، تجهیز و تأمین مالی رژیم جانی بشار اسد هستند، نیز باید پیامی باشد. 

ترامپ حق تصمیم گیری درباره جنگ سوریه را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ حق تصمیم گیری درباره جنگ سوریه را ندارد

وزیر دفاع امریکا گفته است که باید از احتیاط کار گرفت. به نظر وی، چنین اقداماتی می تواند منجر به یک درگیری خطرناک با روسیه و ایران شود. نگرانی وزیر دفاع امریکا از آنست که که دولت ایالات متحده هیچگونه استراتژی گسترده ای در منطقه ندارد.
پیشتر جیمز متیس گفت،" اقدام ما عزم جامعه بین‌الملل را برای جلوگیری از بکارگیری تسلیحات کیمیاوی نشان داد. هم پیمانان ما آماده اند تا حمله به اهداف در سوریه را ادامه دهند."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала