رهبر ایران: سخنان ترامپ درباره پیروزی بر داعش دروغ است

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderرهبر ایران: سخنان ترامپ درباره پیروزی بر داعش دروغ است
رهبر ایران: سخنان ترامپ درباره پیروزی بر داعش دروغ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر ایران سخنان رئیس جمهور امریکا درباره پیروزی این کشور بر داعش را دروغ محض خواند.

هدف ترامپ از حمله به سوریه چی بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
هدف ترامپ از حمله به سوریه چی بود؟
به گزارش اسپوتنیک، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران در بیانیه که از تلویزیون دولتی ایران به نشر رسید، گفت:- "کسانی که دیروز آشکارا و پنهانی از داعش پشتیبانی می کردند، امروز اعلام می کنند که با داعش مبارزه می کنند و آنها را شکست داده است. این حقیقت ندارد".

رهبر ایران گفت:- "رئیس جمهور امریکا چند ساعت پیش اعلام کرده که توانایی شکست داعش را دارد، این یک دروغ آشکارا و نمایان است".

او همچنان حمله سحرگاه امروز به سوریه را یک جنایت خواند و گفت:- "بنده صریحا اعلام می کنم، که رئیس جمهور امریکا و فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند؛ طرفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد؛ چنانی که در سال های گذشته در عراق، سوریه، افغانستان حضور یافتند و از این قبیل جنایات را انجام دادند و سودی هم نبردند".

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در پشتیبانی از حمله به سوریه گفته بود، که این اقدام نه تنها برای مجازات سوریه است، بلکه پیامی برای دو کشوری دیگر«روسیه و ایران» است، که بیش از همه مسئول پشتیبانی، تجهیز و تأمین مالی رژیم جانی بشار اسد هستند.

 یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا و متحدانش بیش از 100 راکت بالای سوریه شلیک کرده اند. حملات از دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای سرخ، هواپیمای تاکتیکی از فراز مدیترانه و همچنین بمب افکن های B-1B از منطقه الطنف صورت گرفته است.

این حملات بالای پایگاه های نظامی و مناطق غیر نظامی سوریه، از ساعت 3:42 تا ساعت 5:10 دقیقه  به وقت محلی در تاریخ 14 اپریل صورت گرفت. گفته می شود که یک سوم راکت های شلیک شده توسط نیروی هوایی سوریه از بین برده شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала