حمله نظامی امریکا علیه سوریه آغاز شد + ویدئو

© AP Photo / Hassan Ammarحمله نظامی امریکا علیه سوریه آغاز شد + ویدئو
حمله نظامی امریکا علیه سوریه آغاز شد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرودگاه مزه، مرکز پژوهش ها در برزه، جمرایا و مصیاف در سوریه موردضربات هوایی و راکتی قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا از آغاز تهاجم این کشور همراه با انگلیس و فرانسه به سوریه خبر داد.
دقایقی پس از آغاز حمله، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا اعلام کرد: اندکی پیش من به نیروهای مسلح آمریکا دستور آغاز حملات به مواضعی در سوریه که با توانمندی‌های کیمیاوی بشار اسد مرتبط هستند را صادر کردم. 

وی با بیان این که حمله نظامی مشترک با فرانسه و انگلیس در جریان است افزود: ما از این دو کشور تشکر می‌کنیم. امشب می‌خواهم درباره دلیل این حمله صحبت کنم.

همچنین «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه از دستور به ارتش فرانسه برای مداخله در سوریه به همراهی آمریکا و انگلیس خبر داد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دستور آغاز حملاتی هدفمند «برای تضعیف ظرفیت تسلیحاتی کیمیاوی سوریه و استفاده از آنها» را صادر کرده است.
این هجوم در حالی صورت گرفت که امروز قرار بود بازرسان کمیته تحقیق در مورد غوطه وارد دمشق شده و کار خود را آغاز کنند. هدف متجاوزان پنهان کردن حقایق بود.  

طبق اعلام خبرگزاریها، صدای اولین انفجار ساعت4 بامداد شنیده شده است.
تلویزیون سوریه گفت، هدف قرار گرفتن فرودگاه دمشق حقیقت ندارد. با تمام راکتهای شلیک شده در حمص مقابله شده و 13 راکت مهاجم ساقط شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала