آغاز جنگ جهانی سوم

© Sputnik / Yazan Kalashآغاز جنگ جهانی سوم
آغاز جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علیرغم چنین لحظه ای دشوار نظامی دراماتیک در سوریه، با این حال، چند لحظه مثبت به وجود آمد.

بیانیه اسد پس از حمله امریکا به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
بیانیه اسد پس از حمله امریکا به سوریه
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر پریندژیف سیاستمدار جنگی و  استادیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه اقتصادی پلیخانووا گفت: برای نخستین بار یک کشور در برابر حملات قدرتمند غرب از خودش توانست دفاع کند.

او افزود، نخست اینکه سوریه امروز بدون روسیه از تجربه جنگ 7 ساله اش استفاده و به تنهایی توانست در برابر حملات قدرتمند غرب از خودش دفاع کند و سناریوهای یوگسلاوی، عراق و لیبی در سوریه اتفاق نخواهد افتاد.

او در ادامه گفت، دوم اینکه سوریه در زیر حملات راکتی ایالات متحده امریکا، بریتانیا و فرانسه از آموزش نظامیان روسی استفاده کرد و این حقایق و پدیده های جدید از دوستی روسیه و سوریه را نشان می دهد. اما نکته مهم این است، که مردم سوریه اکنون بیشتر به توانایی های خود در برابر تهدیدات، چالش ها و حیله گری های غرب باور دارند و به بازسازی کشورشان می اندیشند.

تحلیگر گفت: سوم اینکه ایالات متحده و بریتانیا در نهایت روی اصلی شان را نشان دادن که آنها عامل افزایش تهدیدات تروریستی در جهان هستند و به توسعه و گسترش تروریسم در جهان کمک می کنند.

به گفته این کارشناس، نکته چهارم اینکه در حمله 14 اپریل 2018  معلوم شد، که امریکا و متحدان غربی اش و به خصوص بریتانیا به نقطه آغاز افول هژمونی نظامی جهان رسیده اند و در عین زمان نفوذ روسیه و متحدان آن از جمله چین در حال رشد است.  

پریندژیف گفت: پنجم اینکه در این حمله در سوریه دفاع هوایی سوریه بازتاب دهنده توانایی سلاح های روسیه را نشان داد، که این خود تقاضا برای سلاح های روسیه را در بازار جهانی افزایش می دهد.

کارشناس نظامی روسیه درباره اینکه پس از یک سال چه رخدادهای در جهان اتفاق خواهد افتاد، گفت: نظر به پیش بینی من اختلافات زیاد می شود و ائتلاف ضد غربی روسیه، چین که شامل شماری از کشورهای آسیایی، افریقایی، امریکای لاتین و احتمالا حتی کشورهای اروپایی شکل گرفته و قدرتمند می شوند و این متاسفانه نشان دهنده «آغاز جنگ جهانی سوم» است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала