پسر رئیس جمهور پیشین مصر: در کنار سوریه می ایستیم

© REUTERS / SANAپسر رئیس جمهور پیشین مصر: در کنار سوریه می ایستیم
پسر رئیس جمهور پیشین مصر: در کنار سوریه می ایستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پسر رئیس‌جمهور پیشین مصر در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری سوریه تجاوز نظامی مثلث غربی به این کشور را محکوم و تأکید کرد که سوریه قلب تپنده جهان اسلام است.

بریتانیا: حمله به سوریه اهداف استراتژیک روسیه را مختل نکرد - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا: حمله به سوریه اهداف استراتژیک روسیه را مختل نکرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالحکیم عبدالناصر پسر جمال عبدالناصر رئیس‌جمهور پیشین مصر، در نامه‌ای به بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه، تجاوز نظامی اخیر امریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه را محکوم کرد.

عبدالحکیم عبدالناصر در این نامه، تجاوز نظامی مثلث غربی به سوریه را تداعی‌کننده تجاوز سه‌جانبه اسرائیل، فرانسه و انگلیس به مصر در سال 1956 خواند و اظهار داشت:- "در آن زمان، مصر در برابر این تجاوز ایستاد و سوریه اعلام کرد، که دمشق در کنار قاهره می‌ایستد و البته جنگ کانال سوئز گورستان استعمار با آن چهره زشتش شد و سوریه نیز قلب تپنده جهان اسلام است و نیز همان‌گونه که رهبر فقید، جمال عبدالناصر می‌گفت، سوریه گورستان استعمارگران و متجاوزانی خواهد بود که تصور می‌کنند با مزدوران خائنشان در کشورهای عربی، می‌توانند اراده خود را بر ما تحمیل کنند، هرگز. ما از مصر، سرزمین جمال عبدالناصر اعلام می‌کنیم، قاهره در کنار دمشق می‌ایستد".

یادآوری می کنیم، که جنگ 1956ادامه بحران سوئز، که فرانسه  و انگلیس، بدون اطلاع مقامات امریکایی، در اجرای یک نقشه مفصل جهت آغاز یک جنگ هماهنگ‌شده به‌شکل سری بر ضد مصر با اسرائیل تبانی کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала