دزدی تیل وسایط نظامی کشور به یک کار و بار پرمنفعت مبدل شده است

© Afghanistanدزدی تیل وسایط نظامی کشور به یک کار و بار پرمنفعت مبدل شده است
دزدی تیل وسایط نظامی کشور به یک کار و بار پرمنفعت مبدل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمفتش ایالات متحده برای بازسازی افغانستان گزارش داد که "دزدی تیل" قوای نظامی افغانستان به یک کار و بار "پرمنفعت" مبدل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، سیگار در تازه ترین گزارش خود نگاشته است که حد اقل به ارزش 154.4 میلیون دالر تیل از نزد قوای ایالات متحده و قوای امنیتی افغانستان دزدی شده است.
مقامات حکومت افغانستان تا حال به صورت رسمی در مورد گزارش سیگار واکنش نشان نداده اند.
در این گزارش همچنین آمده است که دزدی تیل می تواند تمویل کنندۀ منابع مالی مورد ضرورت تروریست ها در افغانستان باشد.
یافته های سیگار نشان می دهد که وزارت دفاع ایالات متحده از سال 2008 میلادی تا 2016 حدود 10.6 میلیون لیتر تیل برای عملیات نظامی افغانستان که مجموعۀ قیمت آن بیش از 13 میلیارد دالر امریکایی می شود، فراهم کرده است.
پنتاگون تخمین می کند که قوای امنیتی افغانستان سالانه حدود 4.9 میلیون لیتر تیل نیاز دارد.
در گزارش سیگار آمده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان که مربوط وزارت دفاع ایالات متحده است، گزینه های تازه را برای توزیع تیل بررسی می کند.
به نوشتۀ سیگار، این اقدامات ممکن به برخی از مشکلات مرتبط به دزدی تیل رسیدگی کند، اما در حال حاضر سیستم نظارتی وجود ندارد که تحویلدهی تیل به ذخایر تانک و انتقال آنرا به قوای امنیتی کنترول کند.
علاوه بر آن، سیگار گزارش داده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان از تکنالوژی های که قادر است انتقال و تحویلدهی تیل را نظارت کند، استفاده نمی کند.
کنگره امریکا در سال 2008 میلادی ادارۀ سر مفتش ویژه برای بازسازی افغانستان یا سیگار را ایجاد کرد و هدف اساسی آن نظارت مستقل از پروژه ها و فعالیت های بازسازی ایالات متحده در افغانستان است.
سیگار همواره گزارش‌هایی را در مورد کاستی‌ها وناکارآیی شماری از پروژه های امریکا در افغانستان نشر کرده است که ضیاع منابع، تقلب و سؤ استفاده مالی در پروژه های انکشافی امریکا در افغانستان، شامل آن می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала