وال استریت ژورنال : ترامپ قصد حمله به پایگاه های نظامی روسیه را داشت

© AP Photo / Evan Vucciوال استریت ژورنال: ترامپ آماده حمله به پایگاه های نظامی روسیه در سوریه بود
وال استریت ژورنال: ترامپ آماده حمله به پایگاه های نظامی روسیه در سوریه بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وال استریت ژورنال نوشته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا آماداه حمله به تاسیسات نظامی روسیه و ایران در سوریه بود، اما وزیر دفاع با این موضوع مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه‌ای امریکایی وال استریت ژورنال، جیمزماتس وزیر دفاع ایالات متحده سه گزینه را برای حمله به سوریه به کاخ سفید ارائه نمود. اولین ضربه به تاسیسات سوریه مربوط به سلاح های کیمیاوی، گزینه دوم ضربه به طیف گسترده ای از اهداف، از جمله مراکز تحقیقاتی سلاح های کیمیاوی و مراکز فرماندهی نظامی بود.
گزینه سوم نیز هدف قرار دادن سیستم های دفاعی روسیه در سوریه بود، که این گزینه برای تضعیف پتانسیل نظامی روسیه پیشنهاد شده بود در حالی که به اقدامات سیاسی بشار اسد تاثیری ندارد.
براساس گزارش وال استریت ژونال، دونالد ترامپ اصرار داشت که پایگاه های ایران و روسیه را در سوریه هدف قرار دهد. اما جیمز ماتیس با این پیشنهاد مخالفت کرد.

به تاریخ 14 اپریل، امریکا ومتحدانش بیش از 100 راکت بالای سوریه شلیک کرده اند. حملات از دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای سرخ، هواپیمای تاکتیکی از فراز مدیترانه و همچنین بمب افکن های B-1B از منطقه الطنف صورت گرفت.
حملات بالای پایگاه های نظامی و مناطق غیر نظامی، از ساعت 3:42 تا ساعت 5:10 دقیقه به وقت محلی در تاریخ 14 اپریل صورت گرفت. گفته می شود که یک سوم راکت های شلیک شده توسط نیروی هوایی سوریه ساقط شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала