پس از ختم درگیری مرزی، اجساد کشته‌شدگان به پاکستان تسلیم داده شد

© AP Photo / Mohammad Sajjadپس از ختم درگیری مرزی، اجساد کشته‌شدگان به پاکستان تسلیم داده شد
پس از ختم درگیری مرزی، اجساد کشته‌شدگان به پاکستان تسلیم داده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی خوست اعلام کرد که درگیری مرزی میان نظامیان افغانستان و پاکستان پایان یافته است و اجساد نظامیان پاکستان به آن کشور سپرده شده اند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، حکم خان حبیبی، والی خوست صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ حمل) در یک نشست خبری در این ولایت گفت: "صبح امروز جسد ۵ نظامی پاکستان در تابوت‌ها جا به جا شد و نظر به قانون بین‌المللی به آن کشور تسلیم داده شد".

آقای حبیبی افزود که یک اسیر پاکستانی نیز به این کشور تسلیم داده شد.

این در حالیست که وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده است که در ۲۴ گذشته در نتیجه‌ی درگیری نظامیان افغانستان با ملیشه‌های پاکستان در ولسوالی جاجی میدان خوست، ۱۴ نظامی پاکستان کشته و ۱۷ تن شان زخمی شدند.

محمد رادمنش، سرپرست دفتر رسانه‌های وزارت دفاع ملی به خبرنگاران گفت: "در مقابل هر نوع تهدید در گذشته از جغرافیای کشور دفاع کردیم، می‌کنیم و در آینده نیز دفاع خواهیم کرد".

ساخت تاسیسات نظامی در امتداد خط مرزی دیورند از سوی نظامیان پاکستانی سبب شد تا باشندگان ولسوالی جاجی میدان خوست در برابر آنان برخیزند و مانع این کار شان شوند.

پس از آن، نظامیان کشور نیز به پشتیبانی مردم شتافتند و چندین ساعت درگیری میان نظامیان پاکستانی و نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

پاکستان کشته شدن دو سربازش را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان کشته شدن دو سربازش را تایید کرد

وزارت دفاع ملی گفت که بسیاری از نیروهای کشور در بخش‌های راهبردی در این منطقه جا به جا شده‌‎اند و اکنون جنگ پایان یافته است.

به گفته‌ی وزارت دفاع ملی، در این رویداد یک غیرنظامی و چند نیروی امنیتی کشور جان‌های شان را از دست داده اند، اما بیشتر تلفات به نظامیان پاکستانی وارد شده است.

نظامیان پاکستانی از چندین سال بدین سو متهم به ادامه‌ی تخطی‌های مرزی در امتداد خط مرزی دیورند ‌اند و در کنار راکت پراکنی به بخش‌های مرزی کشور، حتا در هفته‌های پسین، بم افگن‌های نظامیان پاکستانی وارد قلمرو کشور شده، بخش‌هایی از کنر را بمباران کرد.

پس از تیرگی روابط میان کابل و اسلام آباد در ماه‌های پسین، ده روز پیش نخست وزیر پاکستان به کابل آمد تا به تنش ها میان دو کشور پایان داده شود.

شاهد خاقان عباسی در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی تعهد کرد که از تخطی‌های مرزی از سوی نظامیان کشورش جلوگیری خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала