درگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا

© J.A.kدرگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا
درگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش به روز دوشنبه (۲۷ حمل) از آغاز درگیری میان نیروهای مسلح افغانستان و پاکستان در ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا، خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، یک مقام امنیتی می‌گوید که هم‌اکنون دوطرف از جنگ‌افزارهای سنگین در برابر یک دیگر کار می‌گیرند.
این مقام می‌افزاید که نیروهای دولتی با همکاری نیروهای خارجی می‌خواستند عملیاتی را برای بستن راه اکمالاتی طالبان به نام «انزیرکی کندو» در نزدیک خط دیورند آغاز کنند، اما نظامیان پاکستانی برضد نیروهای افغان حمله‌های سنگین را آغاز کرده‌اند که با واکنش نیروهای دولتی روبه‌رو شده‌اند. 

© Sputnikدرگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا
درگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
درگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا

ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا، هم‌مرز با ولسوالی زازی‌میدان ولایت خوست است که روز یک‌شنبه نیز نیروهای افغان با نظامیان پاکستانی درگیر شدند که درنتیجه، دو غیرنظامی و یک سرباز افغان و دو پاکستانی کشته شدند.
عثمان جانباز، فرمانده کندک دوم پولیس مرزی، گفت: "شما در جریان استید که نظامیان پاکستان بر نقاط صفری ولسوالی دندپتان پاسگاه می‌ساختند که ما جلو فعالیت آنان را گرفتیم اما طالبان با نظامیان پاکستانی همکاری می کنن".
گل‌آغا روحانی، فرماندۀ پولیس حوزۀ ۳۰۳ اسپین‌غر گفت که از آغاز این حمله تاکنون، سه نظامی پاکستانی کشته و سه نظامی دیگر پاکستانی بازداشت شده‌اند.
به گفتۀ او، دوغیرنظامی افغان نیز در این درگیری‌ها جان باختند و همچنان نیروهای ارتش، پولیس و امنیت ملی به ولسوالی زازی‌میدان رسیده‌اند و پاسخ نظامیان پاکستان را خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала