پرتاب ماهواره شکارچی برای جستجوی سیارات بیگانه

© Photo / NASA's Goddard Space Flight Centerپرتاب ماهواره شکارچی برای جستجوی سیارات بیگانه
پرتاب ماهواره شکارچی برای جستجوی سیارات بیگانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا در حال تدارک برای پرتاب یک ماهواره‌ی جدید به‌منظور جستجو به دنبال سیارات فراخورشیدی است.


به گزارش اسپوتنیک، رصد خانه مداری TESS که برای جستجوی سیارات فراخورشیدی و مطالعه اتمسفر آنها طراحی شده است، به تاریخ 16 اپریل کارش را آغاز می کند.
تس، 200 هزار ستاره‌ی درخشان در فضا را بررسی خواهد کرد و به‌دنبال تغییرات کوچک در میزان درخشش آنها برای یافتن سیاره متحرک خواهد بود. برای درک اتمسفر سیاره‌های فراخورشیدی باید نحوه‌ی تعامل آنها با نور ستاره‌ها بررسی شود.
TESS دارای یک آینه با قطر 6.5 متر است که امکان می دهد، رصد خانه نور بیشتری نسبت به تلسکوپ فضایی هابل جذب نماید. 

تماس با موجودات فرازمینی به زودی ممکن می گردد - اسپوتنیک افغانستان
تماس با موجودات فرازمینی به زودی ممکن می گردد
 
تلسکوپ‌های زمینی نسبت‌ به تلسکوپ‌های فضایی، قسمت‌های بیشتری از آسمان را جستجو کرده‌اند و ستاره‌های درخشان بیشتری را برای وجود سیارات فراخورشیدی مورد بررسی قرار داده‌اند.
تس بهترین ویژگی ها را دارد و ستاره‌های درخشان کل آسمان را در خود فضا مشاهده و بررسی می‌کند. تس باید سیارات سنگی کوچکی را که طبق اثبات کپلر تعدادشان زیاد بود، پیدا کند؛ سپس از میان آنها باید سیاراتی را انتخاب کند که به دور ستاره‌هایی با درخشش کافی می‌چرخند. منظور از درخشش کافی، مقداری است که بتوان با تلسکوپ فضایی جیمز وب، اتمسفر آنها را مورد مطالعه قرار داد.
تس معمولا هر منطقه از آسمان را به‌مدت 30 روز مشاهده می‌کند، بدین معنا که تس تنها سیاراتی را شناسایی می‌کند که چرخش آنها به دور ستاره‌ها زیاد طول نمی‌کشد و تس می‌تواند چندین بار انتقال آنها را مورد بررسی قرار دهد و معلوم نماید که آب در آنها موجود است یا خیر؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала