چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟

© Sputnik / Alexander Kondratyuk /  مراجعه به بانک تصاویر چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟
چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین ماشین محاربوی تولید مسلسل پیاده BMP-1 زندگی نو کسب میکند. نمونه های که در دیپوها و ذخایر احتیاطی وزارت دفاع روسیه در زیر گرد و خاک قرار داشتند، مجدداً تجهیز میشوند و به نیروهای زمینی بازمیگردند.

راجع به امکانات نو که ماشین های کسب میکنند که 35 سال قبل از تسلیحات خارج شده بودند، در مطلب خبرگزاری «ریانووستی» معلومات داده شده که توجه شما را به آن جلب میداریم.

در نوبه اول کومپلکس تسلیحات عصری سازی میشود. متخصصین کارپوریشن «اورال واگون زاود» از ماشین های محاربوی BMP-1 برج با توپ 2А28 «گروم» برمیدارند و بجای آنها مودل محاربوی با توپ 30 ملی متری 2А72 از زرهپوش- 82А نصب میکنند. وسایل اضافی الکترونی در آن جابجا میشوند. بدنه، انجن و بخش های دیگر آن بدون تغییر باقی می مانند. تعداد دقیق چنین زرهپوش ها ذکر نشده، ولی گفته شده که اولین آزمایشات در تابستان سال روان انجام خواهند شد.

© Sputnik / Alexander Kondratyuk /  مراجعه به بانک تصاویر چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟
چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟

یک منبع در مجتمع دفاعی — صنعتی به خبرگزاری «ریانووستی» گفت:« این ماشین، نسبت به زرهپوش، سنگینتر و پایدارتر است. هنگام آتش تقریباً حرکت نمی کند که از همین سبب توپ خودکار باثبات تر عمل میکند». توپ سی ملی متری خودکار جوره با ماشیندار در دو سطح باثبات شده است. در آن 300 مرمی وجود دارد. مهمات آن انواع مختلف دارد. برتری دیگر ماشین محاربوی نسبت به زرهپوش اینست که آن زنجیردار است و میتواند در قطار تانک ها حرکت نماید.

پیشبینی میشد که در صورت جنگ سوم جهانی ماشین های محاربوی BMP-1 یکجا با تانک ها جهت تسخیر لا-مانش پیش خواهد رفت و از گودال های بمب های هستوی خواهند گذشت و در راه حرکت خود زرهپوش های ناتو را خورد خواهد ساخت. برای این کار ماشین با توپ با میل لشم تجهیز شده بود که بمب ها را شلیک میکرد و بالای آن مرمی ریاکتیوی هدایت شونده «مالیوتکا» نصب کرده بودند.

ولی توپ «گروم» برای نابودسازی زرهپوش های دشمن در فاصله نزدیک (800-900 متر) در نظر گرفته شده بود که به دشمن باید به این فاصله نزدیک شد. برای مقایسه باید گفت که مرمی شلیک شده از تانک M60 امریکایی که در تسلیحات ناتو در سال های 1960 قرار داشت، زره 16 ملی متری BMP-1 را در فاصله 5،2 کیلومتر مانند چرم سوراخ میکند.

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟
چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا روسیه به تخنیک زرهی کهنه سالهای 60 بر میگردد؟

هنگام جنگ در افغانستان سربازان شوروی سعی نمودند سلاح های BMP-1 را تقویت کنند، بر آن بصورت ساختگی در بالا الوانداز  AGS-17 ویلدینگ میکردند. این کار بصورت قسمی کمک میکرد، از همینرو از ورود BMP-2 با توپ 30 ملی متری انداخت سریع با انداخت عمودی تا 75 درجه در نیروهای با خوشی استقبال نمودند. کارخانه ماشین سازی کورگان طی چند سال 20 هزار BMP-1 تولید کرده که به سراسر جهان صادر شده اند.

© Sputnik / Aleksander Graschenkov سی آی ای چگونه هنگام حضور شوروی در افغانستان به آتش جنگ دامن می زد
 سی آی ای چگونه هنگام حضور شوروی در افغانستان به آتش جنگ دامن می زد - اسپوتنیک افغانستان
سی آی ای چگونه هنگام حضور شوروی در افغانستان به آتش جنگ دامن می زد

الکسی لیونکوف کارشناس نظامی مجله اطلاعاتی- تحلیلی «زرادخانه وطن» به خبرگزاری «ریانووستی» معلومات داد:« در تسلیحات ما BMP-2 و BMP-3 شامل می باشند که کاملاً کارآمد اند و قناعت وزارت دفاع را فراهم می سازند. در خارج تعداد آنها را 1700 واحد شمار میکنند: تقریباً یک هزار ماشین در ترکمنستان، صد ماشین در سودان، ده ماشین در ساحل عاج و غیره. برای آنها BMP-1، نسبت به خریداری BMP-2، به مراتب ارزانتر تمام میشود. تجهیز مجدد ماشین های کهنه به 30% بهای آن تمام میشود.

کارشناس میگوید که امریکایان از سال 2008 تانک «ابراهامس» را تولید نمی کند. آنها تانک های کهنه را از دیپوها می گیرند و عصری سازی میکنند.

ماشین های محاربوی BMP-1P را چهار سال قبل یونان خریداری کرده. در کشورهای اروپای شرقی نیز این ماشین ها وجود دارند. چین ماشین های محاربوی خود ZBD-86 در سال های 1990 تولید نموده  که در اصل نمونه شوروی را کاپی کرده است. در ابتدا این ماشین با توپ 30 ملی متری کاپی شده تجهیز شده بود. ولی بعداً توسط توپ کاپی شده روسی 30 ملی متری با انداخت سریع 2А72 تجهیز شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала