مسلمیار خواستار مسلح‌ساختن باشندگان مناطق سرحدی با پاکستان شد

© Photo / meshrano jirgaمسلمیار خواستار مسلح‌ساختن باشندگان مناطق سرحدی با پاکستان شد
مسلمیار خواستار مسلح‌ساختن باشندگان مناطق سرحدی با پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس سنا از حکومت می‌خواهد که مردم مناطق سرحدی را برای مقابله با تجاوزات نظامیان پاکستان مسلح سازد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، فضل‌هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان که در نشست امروز سه‌شنبه (28 حمل) این مجلس صحبت می‌کرد، از ایستادگی مردم زازی میدان ولایت خوست در برابر تجاوز نظامیان پاکستان به این ولسوالی قدردانی کرد.

 

آقای مسلمیار تاکید کرد که مردم زازی میدان قهرمانانه با حمایت از نیروهای امنیتی کشور، جواب قاطع به متجاوزان و عساکر پنجابی پاکستان دادند.
او گفت: "حکومت افغانستان باید مردم زازی میدان ولایت خوست و تمامی مردم مناطق سرحدی را برای مقابله با تجاوز نظامیان پاکستان، در چوکات نیروهای امنیتی کشور تجهیز و مسلح سازد تا مردم خود از سرحدات دفاع کنند".
لطیف ژوندی سناتور ولایت خوست در مجلس سنا نیز گفت که مردم زازی میدان با کلاشینکوف از کشور دفاع کرده اند و باید حکومت برای آنان سلاح ثقیله توزیع کند و به منظور پاسداری از خون شهدای حادثه اخیر این ولسوالی یک چهارراهی را به نام آنان نام گذاری کند.
درگیری مسلحانه نیروهای سرحدی افغانستان با نظامیان پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
درگیری مسلحانه نیروهای سرحدی افغانستان با نظامیان پاکستان
با این وجود برخی از سناتورهای دیگر نیز ضمن استقبال از قهرمانی مردم زازی میدان در برابر تجاوز نظامیان پاکستان تاکید ورزیدند که ناتو و امریکا نیز باید برای جلوگیری از ادامه تجاوزات پاکستان با دولت افغانستان همکاری کند.
فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا نیز گفت: "بر بنیاد پیمان امنیتی افغانستان و امریکا، نظامیان امریکایی مسوولیت دارند نیروهای امنیتی افغانستان را در مقابله با تجاوزات خارجی تجهیز و حمایت کنند؛ و اکنون نیز باید امریکا فشارهایش را به منظور قطع تجاوز پاکستان بر این کشور بیشتر سازد".
پس از ختم درگیری مرزی، اجساد کشته‌شدگان به پاکستان تسلیم داده شد - اسپوتنیک افغانستان
پس از ختم درگیری مرزی، اجساد کشته‌شدگان به پاکستان تسلیم داده شد
این در حالی است که نظامیان پاکستان دو روز پیش در ولسوالی زازی میدان ولایت خوست از نقطه صفری عبور کرده و می‌خواستند یک نقطه استراتیژیک در این منطقه را بگیرد که با مقاومت نیروهای امنیتی و مردم این ولسوالی مواجه شدند.
گفته می‌شود که نظامیان پاکستان پس از ممانعت نیروهای امنیتی افغانستان اقدام به آغاز درگیری مسلحانه کرده و یک سرباز افغان را شهید ساخته اند؛ اما در مقابل نیروهای امنیتی به حمایت مردم ولسوالی زازی میدان با نظامیان پاکستان درگیر شده که در نتیجه این درگیری 5 سرباز پاکستانی و دو باشنده ولسوالی زازی میدان جان‌های شان را از دست داده اند.
همچنین در این درگیری 7 نظامی پاکستان زخمی شده و 4 تن دیگر آنان توسط نیروهای امنیتی افغان زنده بازداشت شده اند.
پس از این درگیری مسوولان سرحدی افغانستان و پاکستان با مذاکره نموده و آتش بس اعلام کرده اند؛ اما نظامیان پاکستانی یک روز پس از آتش بس دوباره در ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا نیز بر نیروهای امنیتی افغان آتش گشوده اند که تلفاتی در پی نداشته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала