نیکلسون: فشار ها بر پاکستان بیشتر خواهد شد

© AFP 2023 / Shah MaraiКомандующий силами США в Афганистане генерал Джон Николсон
Командующий силами США в Афганистане генерал Джон Николсон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان نیکلسون، فرمانده نیرو های خارجی در افغانستان گفته است که نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان و ناتو فشارهای نظامی را بر طالبان بیشتر می‌کنند، تا حکومت کابل از موقف قوی وارد مذاکره شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " خبرگزاری افق" جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای ناتو و امریکا در افغانستان می‌گوید که برای تقویت روند صلح افغانستان، فشارهای سیاسی و نظامی بر مخالفان مسلح و حامیان آنان افزایش خواهد یافت.
وی در صحبت با مقام‌ها و بزرگان ولایت قندهار گفت که اعمال فشار بیشتر سیاسی بر پاکستان و فشار نظامی بر طالبان از گزینه‌هایی است که برای تقویت روند صلح افغانستان روی دست گرفته خواهد شد.
وی تصریح نمود:"فشارها دیپلماتیک" را بر پاکستان بیشتر می‌کنیم تا با روند صلح افغانستان کمک کند. فشارهای نظامی را نیز "بر طالبان"بیشتر می‌کنم تا حکومت از موقف قوی روند صلح را به پیش ببرد."
در همین حال معصوم ستانکزی رییس امنیت ملی که در این سفر نیکلسون را همراهی می‌کرد، حضور مهاجران افغان را در پاکستان چالش بزرگ عنوان کرد و گفت که برگشت مهاجرین افغان از پاکستان، از رهگذر سیاسی و امنیتی برای تامین ثبات در افغانستان کمک زیاد می‌کند.
گفتنی است که مقام‌های امریکایی و افغان بارها تاکید کرده اند که تروریستان در خاک پاکستان پناهگاه‌های امن دارند و پاکستان از آنان به عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست خارجی خود در منطقه استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала